برگزاری جشن تکلیف دختران گناوه‌ای امسال پرشورتر از سال‌های گذشته

مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر به همت طلاب در مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر به همت طلاب در مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه برگزار شد.

سمیه سادات بهرامی، مسئول حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان گناوه اظهار داشت: مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر ۹ سال هر ساله توسط حوزه علمیه و با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌شود و امسال دهمین سال جشن تکلیف که در مدرسه علمیه برگزار می شود.

مسئول مدرسه علمیه خواهران گناوه ضمن بیان اهداف این برنامه گفت: آموزش و ترویج فرهنگ دینی مانند وضو گرفتن، نماز خواندن و پوشش و حجاب اسلامی از اهداف این برنامه می‌باشد که در قالب شعر و نمایش طنزگونه آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که آغاز سن تکلیف، ورود به دوره عبادی زندگی است، بسیار حائز اهمیت می‌باشد که از این جهت برگزاری جشن تکلیف به عنوان یک سنت حسنه، موجب بسترسازی تربیتی و تشویق آنها به مسائل عبادی می‌شود.

مسئول حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان گناوه ادامه داد: در این برنامه‌ها آن ها می‌آموزند که زمان آن رسیده که یاد بگیرند چگونه با خداوند ارتباط برقرار کنند که موجب کسب آگاهی‌های لازم در زمینه اعتقادی و ترغیب آنها به انجام تکالیف الهی می‌شود.

بهرامی با تاکید بر اهمیت ارتباط مستمر مدرسه علمیه با دانش آموزان، عنوان کرد: با دانش آموزان سعی می کنیم در ارتباط باشیم در مناسبت های خاص از آنها دعوت می کنیم در محیط حوزه تشریف بیاورند و در قالب دختران آفتاب یا دختران انقلاب برنامه های شاد و متنوعی برایشان داریم.

حجت‌الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در شهرستان وجود دارد که حوزه علمیه خواهران در موضوع جشن تکلیف دختران بسیار خوب عمل کرده است.

وی افزود: نقش مهم والدین در تربیت فرزندان علاوه بر تامین نیازهای مادی زندگی، موضوع عبادت و معنویات است و دشمن نیز فرزندان معصوم را هدف هجمه‌ های فرهنگی قرار داده است که اگر به این مهم توجه نکنیم این کودک و نوجوان که قرار است خلیفه خدا بر روی زمین شود و دارای فطرت پاکی هستند را دشمن از ما خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha