اعلام دومین فراخوان شناسایی و جذب اساتید راهنما، مشاور و داور در حوزه‌های علمیه خواهران

دومین فراخوان شناسایی و جذب اساتید راهنما، مشاور و داور پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علمی حوزه های علمیه خواهران اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم زهره تمیزکار مدیرکل پژوهش‌های تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران در گفت‌وگویی اظهار داشت: دومین فراخوان شناسایی و جذب اساتید راهنما، مشاور و داور پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علمی با تأکید بر جذب اساتید محترم بانو و اساتید بومی، از سوی اداره کل پژوهش‌های تحصیلی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران اعلام شد.

وی افزود: با عنایت به لزوم رعایت توازن نسبت اساتید راهنما و مشاور و داور به پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علمی تا پایان برنامه پنج ساله ابلاغی و برش‎های یکساله، لازم است شناسایی و جذب حداکثری اساتید واجد شرایط آیین‎نامه با تأکید بر جذب اساتید محترم بانو و اساتید بومی، در دستور کار مدیریت‎های استانی قرار بگیرد.

مدیرکل پژوهش های تحصیلی حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: با توجه به محدودیت آیین‎نامه‌ای ظرفیت اساتید و نیز مشغله فراوان برخی از اساتید فاضل جهت اختصاص زمان کافی برای راهنمایی طلاب، ضروری است شناسایی و جذب حداکثری اساتید واجد شرایط آیین‌نامه با تأکید بر جذب بانوان و اساتید بومی، در حیطه تدبیر و اقدام مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه تخصصی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: از دیگر سو افزایش تعداد طلاب مجاز به تدوین رساله علمی در مقطع سطح چهار و ضرورت تدوین رساله‌های علمی فاخر و بهره‌مند از مستوای کیفی مورد انتظار، اهمیت شناسایی و جذب اساتید و تأمین مدیریت پژوهشی رساله‌ها در این مقطع را دو چندان می‌نماید.

خانم تمیزکار با بیان این که مدیریت های استانی می توانند تدابیر و مساعی لازم را طی فراخوان یا تعامل با نهادها و مراکز علمی درون‎استانی و فرااستانی جهت شناسایی، جذب و معرفی اساتید در همه رشته های سطح سه (به ویژه رشته تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، اخلاق و تربیت اسلامی) و گرایش های سطح چهار و نیز جذب اساتید میان‌رشته‎ای مبذول فرمایند، گفت: با توسعه بانک اساتید در سامانه پایان نامه و رساله، دغدغه طلاب در مرحله انتخاب اساتید تا حدی کاسته خواهد شد.

وی بیان داشت: در دومین برش یک ساله از برنامه پنج ساله، بازه زمانی تعامل با سازمان ها یا فراخوان یا سایر اقدامات در راستای شناسایی و جذب اساتید از تاریخ پنجم بهمن ماه تا بیستم اسفندماه ۱۴۰۲ است.

مدیرکل پژوهش های تحصیلی حوزه های علمیه خواهران در پایان خاطرنشان کرد: واجدین شرایط می توانند جهت ثبت‌نام، به مدارس علمیه تخصصی حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha