حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین دستاوردهای فرهنگی انقلاب است

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: حجاب عامل رکود بانوان نیست، بلکه آنان می‌توانند در کنار مسئولیت‌های خانوادگی و رسالت مادری با رعایت موازین اسلامی در عرصه اجتماع حضور یابند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، نشست پژوهشی با محوریت «نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی» با حضور کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان برگزار شد.

در این نشست، خانم شمسی طاهری، حوزه‌های علمیه را خاستگاه انقلاب دانست و بیان کرد: این انقلاب با رهبری و هدایت مرجعیت دینی حضرت امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه) آغاز شد و به پیروزی رسید.

وی، زنان را از پیشگامان اصلی نهضت معرفی کرد و افزود: حضور پرشور زنان در انقلاب سبب تقویت روحیه، تحریک و تشویق مردان برای مشارکت گسترده‌تر آنان در صحنه‌های انقلاب شد.   

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، زنده کردن اسلام و قرآن، عدل الهی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از انگیزه‌های زنان از حضور در نهضت برشمرد و تشریح کرد: زنان و مردان مسلمان با انگیزه الهی و معنوی انقلاب کرده و خواستار حکومت اسلامی و احیای نام قرآن و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) بودند.

خانم طاهری به شیوه‌های حضور بانوان در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: زنان در تظاهرات، راهپیمای‌های خیابانی و جلسات سیاسی ضد رژیم شرکت کرده و در همراهی انقلاب چنان استوار و ثابت قدم بودند که تا پای جان در برابر حبس، شکنجه و شهادت در برابر گلوله‌های مزدوران شاه ایستادند که نشان دهنده زیباترین جلوه حضور آنان در نهضت اسلامی است.

وی به وضعیت زنان قبل از انقلاب اشاره کرد و تهاجم به ارزش‌های دینی و اقدام رضاخان علیه حجاب زنان را از اهداف استعمار غرب و دشمنان برشمرد و تشریح کرد: استعمار با شعار به ظاهر زیبای آزادی و مساوات، فرهنگ برهنگی و بی‌بندوباری را اشاعه می‌دادند، اما رهبر کبیر انقلاب در سخنان خود، زن مسلمان را داری شخصیتی قدرتمند، شایسته و تأثیرگذار در خانواده و جامعه توصیف می‌کردند.

استاد حوزه، حضور زنان در عرصه فعالیت‌های اجتماعی با حفظ کرامت و رعایت عفاف و حجاب را از مهم‌ترین دستاوردهای فرهنگی انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: حجاب عامل رکود بانوان نیست، بلکه آنان می‌توانند در کنار مسئولیت‌های خانوادگی و رسالت مادری با رعایت موازین اسلامی در عرصه اجتماع حضور یابند.

خانم طاهری تأکید کرد: همان‌گونه که بانوان در پیروزی انقلاب و ماندگاری آن نقش‌آفرینی کردند، امروز نیز وظیفه دارند با جهاد تبیین مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنند تا با مشارکت حداکثری مجلسی قوی و کارآمد داشته باشیم.       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha