هویت طلبگی، متصف شدن به جانشینی انبیاء است

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: هویت طلبگی بر آمده از دغدغه های اوست مثل خدمت به جامعه، دین شناسی، ایمان و تقوا و اقامه دین.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام کاظملو با حضور در جمع طلاب جدیدالورود که با عنوان طلیعه حضور در مدرسه علمیه فاطمیه قزوین برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار گفت: هویت فردی عبارت است از مجموعه ای از ویژگی های جسمانی، عاطفی، اقتصادی، اخلاقی و عقلانی یک فرد که موجب تفاوت او با دیگران می شود مثل علاقه به غذاها و سرگرمی ها اینها هم مؤثر هستند.

وی افزود: هویت اجتماعی بیانگر تشابهات فردی است، در این بعد فرد خود را بر منهای وابستگی های گروهی یا طبقاتی تعریف می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که هویت طلبگی مایه امتیاز طلبه از غیر طلبه است و از طرفی مایه اشتراک طلبه ها با یکدیگر است، ادامه داد: در این هویت که انسان به جانشینی انبیا متصف می شود و باید مسئولیت های پیامبران را که اعم است از فهم دین، ابلاغ پیام دین، دفاع از دین، تربیت دینی انسان ها و مهندسی اجتماعی بر اساس دین و تحقق دین در جامعه را داشته باشد.

حجت الاسلام کاظملو با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری بیان داشت: وظیفه روحانیت بر آمده از ۳ اصل مهم هدایت فکری و دینی، هدایت سیاسی و بصیرت افزایی و راهنمایی و حضور در عرصه خدمت است.

وی در ادامه به مناسبت ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار به روایت امام حسین(ع) اشاره کرد که می فرمایند« إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اَللَّهَ رَغْبَةً فَتِلْکَ عِبَادَةُ اَلتُّجَّارِ وَ إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اَللَّهَ رَهْبَةً فَتِلْکَ عِبَادَةُ اَلْعَبِیدِ وَ إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اَللَّهَ شُکْراً فَتِلْکَ عِبَادَةُ اَلْأَحْرَارِ وَ هِیَ أَفْضَلُ اَلْعِبَادَةِ».

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha