شخصیت حضرت ابوالفضل(ع) آن بزرگمرد تاریخ بشریت، شخصیتی جامع در تمام ابعاد است

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در مراسم جشن ولادت حضرت اباالفضل العباس علیه السلام در جمع روحانیون عقیدتی سیاسی پایگاه ششم شکاری گفت: شخصیت آن بزرگمرد تاریخ بشریت شخصیتی جامع در تمام ابعاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، در پی برگزاری مراسم جشن به مناسبت  ولادت حضرت اباالفضل العباس علیه السلام در جمع روحانیون عقیدتی سیاسی پایگاه ششم شکاری بوشهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: مقامات معنوی  آن حضرت همه از ولایت پذیری ایشان سرچشمه می گیرد؛ آن بزرگوار در ولایت پذیری یک الگوی جامع برای همه تاریخ است.

وی افزود:اگر در مورد امیر المومنین نسبت به پیامبر عظیم الشان می گوییم  "یحذو حذوا الرسول" یعنی پا جای پای پیامبر می گذاشتند برای حضرت ابالفضل هم باید گفت "یحذو حذوا الحسین".

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان بوشهر بیان داشت: شخصیت آن بزرگ مرد تاریخ بشریت شخصیتی جامع در تمام ابعاد است، او تربیت شده خانواده امیر المومنین و همراهی با وجود مقدس امام حسن علیه السلام و فدایی امام حسین علیه السلام است؛ وقتی امام سجاد(ع) شخصیت بهشتی آن بزرگوار را طوری ترسیم می کند که بهترین انسان ها یعنی شهدا به مقام او در بهشت  غبطه می خورند باید دانست که تمام کمالات انسانی غیر از امامت را دارا هستند. علم و درایت، حلم و شجاعت، تقوا و بصیرت در این وجود عرشی به سر حد کمال رسیده است.

حجت الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: یکی از خصوصیات شخصیتی آن بزرگوار  وفای به عهد امامت است، وفای به معصوم تا سر حد جان و مواسات با امام خویش است و مواسات بالاتر از ایثار است، یعنی شبیه امام با لب تشنه شهید شدن در حالی که امکان نوشیدن آب را دارد، شبیه امام خود شدن و با عزت جان را تقدیم کردن و برای سید الشهدا و نهضت آبرو فراهم کردن.

وی بیان داشت: شیرین ترین وفاداری به امام را انسان در علقه ابالفضل العباس(ع) می بیند، سیمایی از وفاداری به امام که ملکوت عالم را مبهوت خود نموده است. و این ها نبود جز به خاطر همان فرمایش امام صادق علیه السلام: «کانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِیٍّ نافِذَ البَصیرَةِ صُلبَ الإیمانِ جاهَدَ مَعَ أبی عَبدِاللّه ِ و أبلی بَلاءً حَسَنا و مَضی شَهیدَا».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha