دهمین جلسه هماهنگی نهادهای عالی حوزوی استان زنجان برگزار شد
جلسه هماهنگی نهادهای عالی حوزوی استان زنجان با حضور حجت الاسلام و المسلمین فاضل برگزار شد.

دهمین جلسه هماهنگی نهادهای عالی حوزوی استان زنجان با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه علمیه خواهران، در اولین روز از سفر حجت الاسلام و المسلمین فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران، جلسه هماهنگی نهادهای عالی حوزوی، با حضور رؤسا و نمایندگان ادارات در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی معاون فرهنگی، جناب آقای محمدی زاده معاون پشتیبانی و حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا معاون امور حوزه ها و با حضور اعضای شورای نهادهای عالی حوزوی استان و سایر نهادهای مرتبط برگزار شد راه های ارتقاء تعاملات بین دستگاههای مرتبط حوزوی بررسی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران در ابتدای جلسه، همدلی و یکرنگی نهادها را از برکات و ثمرات همکاری نهادها دانست و گفت: ما در دوره ای زندگی می کنیم که یک رنگی ما در سایه همراهی مردم بیش از گذشته به چشم مردم دیده می شود و مورد توجه و انتظار است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور به سرمایه معنوی استان  زنجان اشار کرد و افزود: استان زنجان، استانی محروم نیست؛ اگر چه چاه نفت و معادن فلز و ... ندارد، بلکه جزء استانهای برخوردار محسوب می شود؛  برخوردار از سرمایه های مردمی و حمایت و تعامل مردم با یکدیگر  که باید در سایه این نهاد عالی حوزوی بیش از گذشته هم اتفاق بیفتد.

وی رفع مشکلات استان را از وظایف نهادهای عالی حوزوی دانست و تأکید کرد: نهادهای عالی حوزوی باید تلاش کنند مشکلات استان ها را برطرف نمایند.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین رجبی، معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در خصوص تبلیغ و اعزام مبلغ گفت: در اعزام مبلغ اصل تعامل با تبلیغات اسلامی است، اگر چه تبلیغات اسلامی وظیفه اعزام مبلغ را دارد لکن در هر زمانی که لازم باشد حوزه علمیه ورود و خلأها را پر می کند.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در ادامه افزود: وظیفه حوزه علمیه توانمندسازی مبلغات و شبکه سازی است. در سیاست ها و برنامه های آتی مرکز مدیریت، مدارس علمیه از آموزش محض خارج و به سمت فرهنگی تبلیغی حرکت می کنند تا نیازهای جامعه را برطرف کنند.

وی در تبیین برنامه های این معاونت عنوان کرد: در گام اول در خصوص تبلیغ مطابق ارشادات و راهنمایی ها و دستورات مقام معظم رهبری شبکه ای از مصاحبه گران را ایجاد کردیم و اقداماتی را در دفتر تبلیغات جهت تشکیل پرونده تبلیغی انجام دادیم. در زمینه زن و خانواده نیز قبلا طلاب در قالب انجمن فعالیت داشتند و اکنون در قالب گروه های تخصصی به دفتر تبلیغات اسلامی معرفی می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی در ادامه عنوان کرد: اقدامات مهمی جهت ارتقاء سامانه نجم زمینه اتصال به سامانه های مهم مانند سخا، سماوات و شمع صورت گرفته که برکات و ثمرات خوبی خواهد داشت. در این سامانه گزارش گیری از مبلغان و شبکه سازی ایشان به نحو احسن با تمام رویدادهای در جریان را خواهد داشت.در حال حاضر این سامانه در جریان معرفی حافظان قرآن کریم فعال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha