چهارمین اجلاسیه استانی هیئت امناء مدارس علمیه خواهران استان زنجان برگزار شد

همزمان با حضور حجت الاسلام و المسلمین فاضل و هیئت همراه، اجلاسیه استانی هیئت امناء مدارس علمیه خواهران استان زنجان، در سالن تجمعات مدرسه علمیه خدیجه کبری س زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه علمیه خواهران، در اولین روز از سفر حجت الاسلام و المسلمین فاضل و هیئت همراه به استان زنجان، اجلاسیه هئیت امناء مدارس علمیه خواهران استان زنجان با هدف بررسی مشکلات و برنامه ریزی های عملیاتی و اجرایی ۱۴۰۳ برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین محدر، مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان، ضمن اشاره به فرمایش امام راحل (رضوان الله تعالی)، گفت: حوزه های علمیه بنا به فرمایش امام همواره به صورت مستقل اداره می شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران زنجان در ادامه با اشاره به جایگاه هیئت امناء در راهبری امور مدارس، افزود: نگاه ما به هیئت امنا، هیچ وقت نگاه مالی صرف نیست؛ هیئت امناء مددکار امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مدارس هستند.

وی در تبیین برنامه های مدیریت در سال ۱۴۰۳، عنوان کرد: در حال دو دغدغه و مسئله اصلی جزء اولویت های کاری مدیریت است تا مشکل اصلی برخی مدارس استان رفع گردد. بحث منابع پایدار هم در حال پیگیری است تا استان از لحاظ مالی متکی به خود گردد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، با اشاره به چشم انداز ۱۴۱۴ و برش پنج ساله، عنوان کرد: رسیدن به مرجعیت علمی حوزه علمیه خواهران، هدف نهایی این برنامه است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: در دست اجرا بودن ۹ همایش بین المللی، پیشرو بودن حوزه های علمیه خواهران در اجرا و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و انتشار اولین نشریه علمی پژوهشی حکمت بالغه، نشان دهنده حرکت در مسیر مرجعیت علمی است.

وی در ادمه گفت: اگر می خواهیم این نقش آفرینی اثرگذار، مستمر و گسترده باشد، باید از سطح ۲ عبور کرده و نقطه ثقل فعالیت ها در مدارس علمیه تخصصی متمرکز شود. اساتید سطوح عالی باید تربیت شوند، تبلیغات باید از صورت ساده امروز عبور کند و همه این ها نیاز به پشتیبانی مالی و فرهنگی دارد که بر عهده هیئت امناست.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه خواهران، بیان داشت: یک حوزه علمیه خواهران برابر با ۴ حوزه برادران است؛ اما آسیب های تهدید کننده آن از جهت نوع و کمیت با آسیب های حوزه های برادران متفاوت است و باید متناسب با این آسیب ها برنامه ریزی صورت گیرد.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا، رئیس امور حوزه های علمیه خواهران با اشاره به جایگاه هیئت امنا و امین بودن ایشان عنوان کرد: ما امین هستیم، افتخار داریم نوامیس امام زمان (عج الله تعالی) و اموال ایشان در دست ماست. ید ما «ید امانی» است، و ید امانی ضمانت دارد. به میزانی که امر خطیر است، وظیفه سنگین است. آئین نامه هیئت امنا هم ناظر به همین مسئله است. اختیاراتی داریم و وظایف و تکالیفی بر عهده مان است.

وی خاطر نشان کرد: اداره کننده مدارس شمایید، ما خادم شما هستیم. هیچ کس نمی تواند نسبت به حوزه شما، دلسوزتر از خود شما باشد.

تبیین آئین نامه هیئت امناء و برخی از مسائل و اشکالات اجرایی، از نکات دیگری بود که حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا در ادامه صحبت ها به آن اشاره کرد.

در ادامه جلسه، نمایندگان هیئت امناء مدارس علمیه نکاتی را مطرح و راهکارهایی جهت عبور از مشکلات و معضلات ارائه کردند.

در حاشیه چهارمین جلسه موسسان و هیئت امنای مدارس علمیه استان زنجان، از ۴ تن از اعضای فعال هیئات امناء توسط حجج اسلام والمسلمین  فاضل و اسماعیل نیا تجلیل به عمل آمد.

همچنین همکار سابق مدیریت استان آقای خدابنده لو و همسرشان نیز مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.
 

چهارمین اجلاسیه استانی هیئت امناء مدارس علمیه خواهران استان زنجان برگزار شد

   

چهارمین اجلاسیه استانی هیئت امناء مدارس علمیه خواهران استان زنجان برگزار شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha