برگزاری گردهمایی کنشگران حوزوی استان کرمان با موضوع تاثیرات متقابل انتخابات بر تحولات داخلی و منطقه ای

گردهمایی کنشگران اساتید و مبلغین استان کرمان با موضوع تاثیرات متقابل انتخابات بر تحولات داخلی و منطقه ای با حضور طلاب، کادر و اساتید مدارس علمیه خواهران و برداران استان کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه گردهمایی کنشگران اساتید و مبلغین استان کرمان با موضوع تاثیرات متقابل انتخابات بر تحولات داخلی و منطقه ای برگزار شد.

در این نشست که با حضور طلاب، اساتید و مبلغان مدارس علمیه خواهران و برادران استان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رنجبر در خصوص تاثیرات انتخابات و جایگاه قوه مقننه به ایراد سخن پرداخت و گفت: نیازهای بشری سه دسته است و قانونگذار با توجه به این نیازها و مسائل مدیریتی اقدام به قانون گذاری کرده است.

وی افزود: یک دسته، نیازهای مقطعی  است که برای کوتاه مدت است و نیازهای بلندمدت که توجه به این نیازها نیز لازم و ضروری است. دسته دیگر نیازهای راهبردی است که از همه مهم تر است و بررسی کننده و تامین کننده نیازهای اساسی است.

رنجبر در خصوص ارتباط با سایر کشورهای منطقه گفت: ما در سطح جهانی از تجربیات دیگر کشورها استفاده می کنیم اما به توصیه های دیگر کشورها توجهی نمی کنیم.

وی ادامه داد: ایران در میان کشورهای منطقه دارای موقعیتی خاص و حساس است و تحولات در ایران موجب تحولات منطقه ای خواهد شد. ایران در آستانه یک جهش بزرگ است که تسریع در آن نیازمند اصلاح ساختاری است. بنابراین جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است. 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علیدادی نماینده ولی فقیه در استان به ایراد سخت پرداخت و تصریح کرد:  ترورها و ناامن کردن کشور، تحریم های اقتصادی، منزوی کردن نظام جمهوری اسلامی، آسیب رساندن به سرمایه های اجتماعی از زمان انقلاب تاکنون با هدف براندازی نظام انجام شده و هنوز هم دشمنان تمام حربه های خود را به کار می گیرند.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: اولین محور مهم سرمایه های اجتماعی، نیاز به اعتمادسازی است و مردم باید به نظام اعتماد کنند. بخش دوم احساس امنیت است. ارزش احساس امنیت کردن از خود امنیت هم مهم تر است. 

وی ادامه داد: مسئله دیگر نشاط است و اگر مردم نشاط نداشته باشند سرمایه اجتماعی مخدوش می شود و به دنبال آن مردم بی تفاوت می شوند و این لزوم بصیرت و روشنگری جهت انتخاب اصلح را نمایان می سازد.

 علیدادی مهم ترین امر در انتخابات را  تلاش برای حضور حداکثری همه اقشار دانسته و گفت: مشارکت مردمی پیام های مهمی در بر دارد و از نظر کسانی که از بیرون نظاره گر هستند، حضور در کنار صندوق های رأی، تایید نظام جمهوری اسلامی است. بنابراین دعوت مردم به مشارکت فعال در انتخابات یک وظیفه همگانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha