جریان ابتذال در مقابل فرهنگ انتظار قرار گرفته است

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: ابتذال فرهنگ مقابل انتظار است یعنی جریان انحراف و سقوط، که ابتذال عقیدتی، ابتذال اخلاقی، ابتذال فرهنگی و اقتصادی را شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی سخنران ویژه جشن میلاد امام زمان(ع) « ریحانه های مهدوی، بانوان تمدن ساز» در مصلی امام علی (ع) قشم، با بیان اینکه جریان ابتذال به دنبال انحطاط جامعه است، اظهار کرد: حکومت ولایی به دنبال فرهنگ مهدوی است و همه ائمه اطهار(ع) درباره غیبت امام زمان (عج) و طولانی شدن غیبت ایشان اطلاع داشتند و خبرهایی در این زمینه به شیعیان دادند.

وی افزود: مردم در دوران غیبت خود به خود به دنبال دو جریان پیش می روند. یکی جریان انتظار که افضل اعمال است. جریان دوم جریان ابتذال است. ابتذال فرهنگ مقابل انتظار است یعنی جریان انحراف و سقوط، حالا چه ابتذال عقیدتی چه ابتذال اخلاقی چه ابتذال فرهنگی و اقتصادی‌ را شامل می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به دعای «اللّهُمَّ ارزُقنا توفیقَ الطاعَة، خدایا توفیق اطاعت و بندگی را روزی ما کن» در هفت فراز اول دعا به وظایف شخصی منتظران اشاره و در شرح این فراز بیان کرد: هر منتظری باید اهل پیوند با خداوند بزرگ باشد و ضمن درخواست روزی برای درونی کردن و استقرار این صفات در خویش تلاش کند.

وی در پایان اظهار داشت: جایی که زن هیچ احترام نداشت ولی در اسلام به زن ارزش و احترام داده شد و پیامبر دست حضرت فاطمه سلام الله علیها را بوسید و برای زن ارزش قائل شدند، حجاب را برای خودت نگاه دارید آنجایی که همه حجاب ندارند مراقب حجاب خود باشید.

جریان ابتذال در مقابل فرهنگ انتظار قرار گرفته است


و در ادامه با اجرای سرود و مولودی خوانی و مسابقه برنامه به پایان رسید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha