زنان ایرانی در انقلاب به رشد و بالندگی رسیدند

استاد مدرسه علمیه کوثر(س) علی‌آباد کتول گفت‌: زنان جامعه در انقلاب به رشد و بالندگی رسیدند و بستر رشد آنان همچون مردان فراهم شد؛ پس حضور زنان در همه عرصه ها مهم و تعیین کننده است و مهمترین آن شرکت در انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران‌، نشست روشنگری با موضوع «نقش موثر زنان در انتخابات» با حضور جمعی از بانوان شهر علی ‌آباد کتول برگزار شد.

در این نشست، خانم عطیه نادران پیرامون نقش زنان در انتخابات بیان کرد: رهبر انقلاب در بین بانوان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم اسفند ۱۴۰۲، نقش‌ آفرینی بانوان در این عرصه را در اجتماع و خانواده ضروری خواندند و گفتند: «مهمترین نقش شما در داخل خانه و ترغیب کردن همسر و فرزندان به فعال بودن در مسئله انتخابات و تحقیق درست است به خصوص که زنان در برخی مسائل از جمله شناخت اشخاص و راهبردها و جریان‌ها، دقیق‌تر و ظریف‌تر از مردها به صحنه نگاه می‌کنند، بنابراین می‌توانید در شناخت نامزدهای انتخاباتی و تشویق به حضور در پای صندوق‌های رأی، نقش مهمی ایفا کنید».

 وی گفت: این دیدگاه رهبر جامعه اسلامی در مورد زنان است؛ حال این دیدگاه را با زمان پهلوی مقایسه کنید که در دوره‌ سلطنت‌ رضاشاه، زنان‌ حق‌ شرکت‌ در انتخابات‌ را نداشتند و در دوره‌ سلطنت‌ محمدرضا پهلوی‌ نیز قانون‌ انتخابات‌ تا سال‌ (۱۳۴۱ش‌) معتبر بود و تا آن‌ سال‌، زنان‌ از حضور در انتخابات‌ محروم‌ بودند.

استاد حوزه تشریح کرد: هر چند زنان‌ از سال ‌(۱۳۴۱) حق‌ شرکت‌ در انتخابات‌ و همچنین‌ انتخاب‌ شدن‌ برای‌ مجلس‌ شورای‌ ملی‌ و سنا را به‌ دست‌ آوردند، اما این‌ امر، تنها باعث‌ شد که‌ برخی‌ از زنان‌ طبقات‌ بالا و خاص‌ جامعه‌ به‌ برخی‌ مناصب‌ و پست‌های‌ سیاسی‌ دست‌ یابند.

 خانم نادران خاطرنشان کرد: زنان جامعه در انقلاب به رشد و بالندگی رسیدند و بستر رشد آنان همچون مردان فراهم شد؛ پس حضور زنان در همه عرصه ها مهم و تعیین کننده است و مهمترین آن شرکت در انتخابات است.

وی افزود: حال که تعیین سرنوشت کشور با حضور ما زنان ایرانی درآمیخته است و حضور تک تک ما در پای صندوق‌های رأی‌، مشت محکمی بر تمام یاوه گویان جهانی است، با انتخاب اصلح و حضور پای صندوق‌های رأی سرنوشت ایران را رقم می‌زنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha