استفاده از ظرفیت تبلیغی بانوان طلبه در سطح ملی افزایش خواهد یافت

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امروز وظیفه طلاب خواهر تبلیغ و ترویج دین و معارف دینی است اما در کشور کمتر از ظرفیت تبلیغی طلاب استفاده شده است، در همین راستا شبکه شاهدا به صورت مشترک بین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه قم شکل گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری و  رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام سعید روستاآزاد، در همایش هم اندیشی معاونین تبلیغی فرهنگی، مبلغان و تسهیل‌گران حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که در سالن جلسات مجتمع نرجس خاتون قم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به آیه "الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و لا یخشون احدا الا الله" اظهار کرد: تبلیغ و دعوت، ارشاد و هدایت مردم به ارزش‌های الهی از اصول رسالت پیامبران الهی و خط اصلی برنامه آنان بوده است.

وی افزود: امام صادق(ع) وجود مبلغان راستین را مایه احیای دین و آثار امامت و نبود آنان را سبب نابودی دین می‌دانست، بر این اساس، هر فردی از اعضای جامعه اسلامی موظف است که مردم را به ارزش‌ها دعوت و از ضد ارزش‌ها باز دارد، در طول تاریخ، مؤمنان به انبیا پس از ایمان خویش نخستین وظیفه خود را ارشاد و دعوت مردم می‌دانستند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امروز وظیفه طلاب خواهر تبلیغ و ترویج دین و معارف دینی است، در همین راستا شبکه شاهدا به صورت مشترک بین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه قم با هدف ساماندهی و به کارگیری ظرفیت‌های تبلیغی و فرهنگی خواهران فارغ التحصیل از حوزه‌های علمیه شکل گرفت. 

وی اضافه کرد: امیدواریم راه اندازی این شبکه اقدامی مبارک، پرفایده و موثر باشد، در کل کشور خواهران طلبه زیادی در حوزه علمیه وجود دارند و این عزیزان دارای ظرفیت‌های عظیم تبلیغی هستند که از آن استفاده کمتری شده است.

حجت الاسلام روستاآزاد ادامه داد: با توجه به سابقه ۴ دهه فعالیت تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در حوزه ساماندهی و حمایت و پشتیبانی از مبلغان و به کارگیری این ظرفیت، ظرفیت مشترک دفتر تبلیغات و حوزه علمیه خواهران در این خصوص به نظر می‌رسد بسیار مفید و موثر باشد. 

وی گفت: این اقدام به خصوص در شناسایی مبلغان جریان‌ساز، موثر و در تراز انقلاب اسلامی، در معرفی و بهره‌گیری بیشتر از خدمات این مبلغان عزیز چه در حوزه تجربه نگاری و چه در حوزه استفاده از ظرفیت‌های تولید محتوای تبلیغی و چه در حوزه تبلیغ تخصصی و نخبگان موثر است، این همایش اولی بود که در استان قم برگزار شد و امیدواریم جلسات بعدی و موثری در این زمینه برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha