بی‌اعتمادی از آسیب‌های رایج میان زوجین است

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: بی اعتمادی و تفاوت استانداردهای زندگی از آسیب‌های رایج میان زوجین است.

به گزارش پایگاه خبری و  رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم علوی‌نژاد در جلسه‌ای که با موضوع بررسی آسیب‌های رایج میان همسران در حوزه امام‌ جعفرصادق(ع) اهواز برگزار شد اظهار کرد: آسیب‌های رایج میان زوجین عبارتند از عدم آشنایی آنان به تفاوت‌های همدیگر، عدم توجه مناسب به‌هم و عدم مدیریت روابط با دیگران است.

وی از دیگر آسیب‌های رایج میان زوجین را بی اعتمادی دانست و افزود: از جمله آسیب‌های رایج تفاوت استانداردهای زندگی، اختلاف نظرهای فرهنگی زوجین به ویژه در تعیین وظایف و نقش‌ها و اختلافات در مسائل مالی است.

این استاد حوزوی ادامه داد: عدم ارتباط صحیح، ندانستن شیوه حل اختلاف نظرها، ندانستن شیوه حل مسئله، باورها و نگرش‌های ناکارآمد از جمله آسیب‌های زندگی زناشویی است.

وی با اشاره به مهارت‌های زندگی زناشویی گفت: از جمله این مهارت‌ها، مهارت‌های خودآگاهی، مهارت همدلی، مهارت روابط بین فردی، مهارت رویارویی با استرس است.

علوی‌نژاد اضافه کرد: مهارت مدیریت هیجان و خلق منفی، مهارت حل مسئله، مهارت تصمیم‌گیری، مهارت تفکر خلاق و مهارت تفکر نقاد از دیگر مهارت‌های زندگی زناشویی است.

وی در پایان گفت: قبل از بررسی مهارت‌هایی که در رابطه همسران مفید واقع می‌شوند، می‌بایست روابط همسران را آسیب شناسی کرد و راهکارهایی در این مورد به آنان داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha