درهای آسمان در ماه مبارک رمضان به روی «تمام انسان‌ها» باز است

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در جلسه شورای زکات استان گفت: درهای آسمان در ماه مبارک رمضان به روی «تمام انسان‌ها» باز است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، آخرین جلسه شورای زکات استان سمنان در سال‌جاری صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و با حضور استاندار سمنان، مدیران حوزوی استان و مدیران کل عضو شورا برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: پیامبر اکرم (ص) در باب فضیلت ماه مبارک رمضان فرمود «هُوَ شَهرٌ دُعیتُم فیهِ إلی ضِیافَةِ اللهِ» این ماهی است که شما در آن به میهمانی خدا دعوت شده‌اید!

امام جمعه سمنان با اشاره به فضائل روزه و روزه‌داری افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمود درهای آسمان در اولین شب ماه مبارک رمضان به روی بندگان باز می‌شود و تا آخر این ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه روایت نبی اکرم (ص) نشان می‌دهد این سفره رحمت و برکت شامل عموم انسان‌ها و بندگان می‌شود گفت: امیدواریم زمینه بهره‌مندی از این فرصت بی‌نظیر را در خود فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: تلاوت قرآن کریم در ماه رمضان چند برابر ماه‌های دیگر شان و منزلت دارد و در این ماه حتی خواب مؤمن نیز عبادت محسوب می‌شود.

رئیس شورای زکات استان با اشاره به روایتی دیگر از نبی اکرم (ص) گفت: بر اساس این روایت هرکس یک نفر را افطاری دهد گویا یک بنده را از اسارت آزاد کرده است حتی اگر به اندازه جزئی از خرما یا اندکی آب باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه قرآن کریم «انفاق» را از ویژگی‌های متّقین و مؤمنین عنوان کرده است اظهار کرد: بر اساس آیه ۳ سوره بقره، خداوند به آنچه خود به بندگانش داده است و بندگان آن‌را انفاق می‌کنند پاداش می‌دهد که این نکته نشان می‌دهد تمام آنچه داریم از آن پروردگار است.

امام جمعه سمنان، پرداخت زکات واجب را مایه برکت در دنیا و سعادت در آخرت دانست و گفت: در قرآن کریم امر زکات در کنار اقامه نماز مطرح شده است لذا باید برای تبیین این دستور الهی تلاش بیشتری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی فرهنگ‌سازی زکات مستحب در کنار توجه به زکات واجب را وظیفه مبلغان و متولیان عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس آیه ۳۹ سوره مبارکه سبأ، خداوند خود جای آنچه انفاق می‌شود را پر خواهد کرد!

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با تقدیر از تلاش مدیران و دست‌اندرکاران زکات استان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش شما عزیزان شاهد افزایش پرداخت زکات در استان سمنان در سال آینده باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha