حضرت خدیجه کبری(س) الگویی برای تمام زنان مسلمان

زندگینامه حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) مملو از فداکارهای ایشان در راه اسلام و مساعدت‌های آن بزرگوار به پیامبر(صل الله علیه و آله وسلم) است که می‌توند الگویی برای تمام زنان مسلمان باشد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران ، نشست فرهنگی ـ پژوهشی به مناسبت بزرگداشت مقام حضرت خدیجه(س) در ماه مبارک رمضان به همراه مراسم افطاری و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن قائمی،مدرس  حوزه علمیه در محل مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) و با حضور طلاب و اساتید مدرسه و عموم بانوان شهرستان برگزار شد.

استاد محسن قائمی در ابتدا بعد از تلاوت آیاتی از قرآن وعرض سلام و قبولی طاعات، سخنرانی خود را شروع کرد و گفت: جلسه به نام پربرکت وعظیم یکی از شخصیت‌های بزرگ،مظلوم و غریب اسلام محقق شده  است که خدمات بی نظیر و زیادی کرده است و در حقیقت سبب جان گرفتن نهال اسلام شده است.

وی افزود: سلام حضرت زهرا -سلام الله علیها -را ویژه تر بخوانید که در آن سلام نیز به حضرت خدیجه(س) سلام داده باشید و تنها کافی است که در این سلام لفظ "امها"  را اضافه کنید«اللهم صل علی فاطمه و ابیها و امها و بنیها» .

استاد حوزه گفت: حضرت علی(ع) از ۶ سالگی در خانه پیامبر(ص) و حضرت خدیجه (س) بود و مردم حضرت علی(ع) را نور چشم حضرت خدیجه (س) صدا می‌کردند.

وی در ادامه بحث پرسش و پاسخ در بین طلبه‌ها را آغاز کردو گفت: پدر حضرت خدیجه چه کسی بود؟خدیجه بنت خویلد که جد سوم می‌رسد به اجداد حضرت رسول (ص) و مادرشان به جدهشتم می‌رسد به اجداد حضرت رسول (ص) .

استاد قائمی در پاسخ به اینکه حضرت خدیجه (س)هنگام ازدواج با پیامبر چند سالشان بود گفت: خیلی‌ها می‌گویند سن ایشان ۴۰ سال است که این دروغ است و درواقع ایشان ۲۵ سال و یا نهایت ۲۸ سال داشته‌اند ودرباره  جعل دوم که حضرت خدیجه (س) چند فرزند  داشتند (قبل از ازدواج با پیامبر) گفت: این مساله نیزدروغ است که می‌گویند دو  دختر به نام رقیه و زینب  داشتند .

قائمی افزود: دشمنان هدفشان این بود که بگویند حضرت خدیجه (س) ازدواج اولشان نبوده واقعیت چیز دیگری است و در کتب تاریخی اسم حضرت خدیجه (س) را با صفت "عذرا" یعنی دوشیزه  و کسی که هنوز ازدواج نکرده است ،بلکه اولین ازدواجشان با پیامبر بوده است آورده شده است.

وی در جواب این سوال که  چه کسی به خواستگاری حضرت خدیجه برای حضرت رسول آمد؟ گفت:عموی پیامبر(ص) حضرت ابوطالب برای خواستگاری پیامبر(ص) از حضرت خدیجه(س) اقدام نمودند.

استاد حوزه گفت: حضرت خدیجه(س) خواهری به نام هاله داشت که خاله حضرت زهرا -سلام الله علیها – بود و دو دختر داشت که یکی از این دخترها هم نام خودش بوده است (یعنی هاله )پس هاله اولی خاله حضرت زهرا (س) و هاله دومی دختر خاله حضرت زهرا -سلام الله علیها- بوده است و هاله شوهرش فوت می‌کند و برای بار دوم ازدواج میکند با مردی به نام عتیق که عتیق نیز قبلاً ازدواج کرده و دو دختر به نام زینب و رقیه دارد (یعنی زینب و رقیه که دختر خوانده هاله به حساب می‌آیند ) و حضرت خدیجه(س) ان ها را به خانه خود می‌برد و به همین دلیل چون از سن کم در خانه پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) بودند آنها را دختران خدیجه(س) و پیامبر(ص) میگویند.

 وی اهداف جعل  این مسائل را اینچنین بیان کرد: اول دشمنان می‌خواستند بگویند که عایشه برتر است و خدیجه پایین‌تر است چون سنش زیاد بوده و اولاد داشته است و دوم دشمنان زورشان به پیامبر(ص) نمی‌رسد و باید اطرافیانش را خراب کنند و یا زورشان به حضرت علی(ع)  نمی‌رسد و باید پدرشان را خراب کنند .

قائمی در ادامه به برخی فضائل حضرت خدیجه (س) پرداخت و گفت: درمنابع اهل سنت  از کتاب صحیح بخاری امده که با فضیلت ‌ترین زنان بهشت خدیجه ،فاطمه، مریم، اسیه هستند و روایت دیگر از بین بنی اسرائیل در قوم بنی اسرائیل بالاترین بانو مریم است و در امت اسلام بالاترین بانو حضرت خدیجه (س) است و نیز در روایت دیگر خداوند به پیامبر(ص) امر کرد ای پیامبر(ص)  تو بشارت بده به خدیجه وعده بهشت را .

و نیز شب معراج جبرئیل موقع خداحافظی به پیامبر(ص) می‌گوید سلام خدا و من جبرئیل را به خدیجه(س) برسان .

ایشان در پایان به طلابی که جواب صحیح داده بودند جوایزی اهدا کرد و سخنرانی خود را با  معرفی چند کتاب درباره شخصیت حضرت خدیجه(س) از جمله تاریخ اسلام با رویکرد دشمن شناسی و نیز کتاب خصایص ام المومنین و نیز حامیه الرسول  با سلام و درود به امام زمان و حضرت زهرا(س) و حضرت خدیجه سلام الله علیها خاتمه داد. طلاب در ادامه مهمان سفره حضرت خدیجه(س) بودند.

حضرت خدیجه کبری(س) الگویی برای تمام زنان مسلمان

حضرت خدیجه کبری(س) الگویی برای تمام زنان مسلمان

حضرت خدیجه کبری(س) الگویی برای تمام زنان مسلمان

حضرت خدیجه کبری(س) الگویی برای تمام زنان مسلمان

حضرت خدیجه کبری(س) الگویی برای تمام زنان مسلمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha