طب ایرانی، طب مکمل برای اصلاح سبک زندگی است

نشست بهداشت و سلامت با موضوع طب ایرانی در موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست بهداشت و سلامت با موضوع طب ایرانی با ارائه خانم کاوه کارشناس ارشد پرستاری و با حضور جمعی از طلاب در موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) برگزار شد.

کاوه، در معرفی طب ایرانی و سنتی اظهار داشت: طب ایرانی، طب مکمل برای اصلاح سبک زندگی است و ابوعلی سینا برجسته‌ترین کار برای حفظ سلامتی را ورزش کردن، مدیریت خواب و غذا دانسته است.

وی در بیان شش گانه‌های تندرستی، بیان کرد: شش گانه‌های تندرستی شامل: آب و هوا، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، فعالیت بدنی، خواب و بیداری، دفع مواد غیر ضروری و حفظ موارد ضروری بدن و حالات روحی روانی می‌باشد.

کارشناس ارشد پرستاری خاطرنشان کرد: از دیدگاه طب ایرانی بهترین هوا، هوای معتدل است، هوایی که نیاز به وسایل سرمایشی و گرمایشی نداشته باشد.

وی ابراز کرد: باید مراقبت نمود در هوای سرد تغییرات دمایی ناگهانی وجود نداشته باشد و هوای داخل منزل معتدل ۱۸ تا ۲۳ درجه باشد.

کاوه، پیرامون مراقبت خواب و بیداری در سلامتی بدن نیز تصریح کرد: در اغلب بیماری‌ها بهترین تدابیر خواب است و خواب مناسب و معتدل می‌تواند در هضم غذا و صحت و سلامت بدن کمک نماید که بهترین زمان خواب قبل از ساعت ۱۰ شب و بیدار شدن و بیدار ماندن در هنگام اذان صبح و بعد از آن می‌باشد و نیز مراقبت در خوردن و آشامیدن و اصلاح تغدیه موجب سلامت جسمی و پیشگیری از بیماری‌ها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha