حوزه علمیه نهادی علمی تربیتی است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: حوزه یک نهادی علمی تربیتی است که وظیفه تربیت طلبه مجاهد انقلابی و ترویج مباحث علمی و تبلیغی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم افتخاری در مراسم تکریم و معارفه مدیران حوزه علمیه خواهران استان فارس ضمن تقدیر از آیت الله موحد موسس حوزه علمیه خواهران  استان فارس و حجج الاسلام والمسلمین محمودی و ساجدی مدیران سابق حوزه علمیه فارس به طرح و برنامه های خود اشاره و گفت: حوزه فارس برنامه های خود را بر اساس سیاست های مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور و جهت  ارتقاء این مرکز پیش خواهد برد.

وی با بیان اینکه  توانمند کردن هیئت امنا مدارس در قالب ایجاد و گسترش منابع مالی جهت اداره مدارس علمیه از جمله برنامه های این مدیریت است افزود: ایجاد منابع پایدار مالی جهت مدارس استان و پیشگیری از ازدست دادن سرمایه های انسانی مدارس علمیه از اولویت های این مرکز است.

مدیر حوزه علمیه خواهران در ادامه اظهار کرد:  بنا بر تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی بر تقویت بعد تبلیغی، ارتقاء سطوح سه و چهار حوزه علمیه با رویکرد  ترویج و تبلیغ دینی را از اهم امورات دانست.

وی  با تا کید بر مسائل محتوایی و فرهنگی خصوصا بحث هویت طلبگی، گفت: حوزه یک ارگان علمی تربیتی است که وظیفه  تربیت طلبه مجاهد انقلابی با سواد و همچنین ترویج مباحث علمی تبلیغی را عهده دار است.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری با بیان اینکه حوزه علمیه مولود انقلاب بوده و در عمل هم انقلابی است، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه استان فارس جزء حوزه های خوشنام در کشور است و حوزه علمیه خواهران نیز با هم افزایی با ارگان های همسو و استفاده مفید از امکانات موجود و همچنین استفاده از ظرفیت های دانش آموختگان استان به اهداف حوزه های علمیه دست پیدا خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha