فضیلت‌های اخلاقی تحقق جامعه آرمانی را رقم می‌زند

امام جمعه پارس‌آباد با بیان اینکه جامعه‌ای که به رذائل اخلاقی روی بیاورد، رشد نمی‌کند، گفت: اعمال و اخلاق شایسته اسلامی بی‌شک سبب شکل‌گیری جامعه آرمانی می‌شود.

گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران کشور، حجت‌الاسلام علی اکبر باقری بنابی در نشست اخلاق مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) پارس‌آباد، با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که به رذیلت‌های اخلاقی روی بیاورد، رشد و ترقی نمی‌کند، اظهار کرد: وقتی فضیلت‌هایی شامل امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری و خدمتگزاری در جامعه‌ای وجود داشته باشد، آن جامعه به‌طور قطع رشد می‌کند.

وی افزود: هر کسی بخواهد حیات طیب در این دنیا و حیات طیب‌تر در آخرت داشته باشد "مَنْ عَمِلَ صالِحاً" باید کارهایش پسندیده باشد و برای اجتماع مفید واقع شود.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه رذایل اخلاقی به عنوان حجابی سنگین در مسیر توسعه مطلوب اخلاقی است، گفت: وجود رذایل اخلاقی در جامعه اسلامی، عامل سستی ایمان و اعتقادات انسانی و باعث از بین رفتن دادوستدهای معنوی و عواطف مستحکم آنها به شمار می‌رود. حجت‌الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: تنها راه رسیدن به کمال و معنویت واقعی، دوری از رذایل و سعی در کسب و رشد فضایل اخلاقی است.

وی به خودسازی و تلاش در این مسیر اشاره کرد و بیان داشت: انسان تنها با شناخت نفس خود، توان از بین بردن رذایل اخلاقی و ایجاد زمینه کسب فضایل اخلاقی و نیکی‌های حقیقی را فراهم خواهد کرد و در نتیجه می‌توان گفت که جامعه مطلوب انسانی با فضیلت‌های اخلاقی پیوندی عمیق دارد.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha