برگزاری جلسه هم‌اندیشی دومین همایش ملی «جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» در سمنان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان از برگزاری جلسات هم اندیشی «دومین همایش ملی جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران استان سمنان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان از برگزاری جلسات  هم اندیشی «دومین همایش ملی جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» با حضور مدیر محترم حوزه های علمیه خواهران کشور خبر داد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نجم مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان در دیدار با مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، ابتدا گزارشی از نخستین همایش ارائه و به دستاوردهای همایش اول اشاره کرد.

وی یادآور شد: این همایش در راستای برنامه ۵ ساله و چشم انداز ۱۴۱۴ برنامه ریزی و با رایزنی و تعامل با  نهادها و ارگان ها و دانشگاه ها از جمله پدافند غیرعامل کشوری، پایگاه استنادی جهان اسلام و سیویلیکا، دانشگاه علوم پزشکی قم، جامعه المصطفی العالمیه،  موسسه فتوح اندیشه، دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه علامه طباطبایی و سایر دانشگاه ها  و پژوهشگاه ها برگزار شده است. 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به برگزاری ۱۴ پیش نشست از همکاری استان هایی هم چون مازندران، گلستان، تهران، یزد، کهکیلویه و بویر احمد در برگزاری پیش نشست ها نام برد. ضمن این که سه پیش نشست تخصصی در حوزه فقه و حقوق، اخلاق و کلام و محیط زیست و پزشکی  نیز در راستای همایش برگزار شده است.

وی تعداد آثار ثبت شده در همایش را ۱۲۷ اثر و تعداد مقالات نمایه شده در پایگاه استنادی جهان اسلام و سیویلیکا را ۶۵ اثر برشمرد. خروجی همایش نیز در قالب ویژه نامه همایش، مجموعه چکیده ها و ۴ جلد مجموعه مقالات با همکاری مرکز نشر هاجر منتشر شده است.

 حجت الاسلام والمسلمین نجم با اشاره به ثبت دومین همایش با رویکردی جدید در پایگاه استنادی یکی از موضوعات مهم این همایش را مسئله بحران جمعیت معرفی نمود.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین فاضل مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران انتظارات و رهنمودهای خود را مطرح و اظهار امیدواری کرد که این همایش نسبت به همایش قبلی از لحاظ کمی و کیفی ارتقا یابد و از ظرفیت و پتانسیل سایر استان ها بیش از همایش اول  استفاده شود.

در ادامه جلسه، مجموعه ۴ جلدی مقالات همایش از طرف آقای نجم به مدیر مرکز تقدیم و از حمایت های بی دریغ ایشان سپاس گزاری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha