یکی از راه‌های رسیدن به خیر دنیا و آخرت، علم است

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه‌زهرا(س) ساوه گفت: خیر دنیا و آخرت با دانش و شرّ دنیا و آخرت با نادانی است و یکی دیگر از راه‌های رسیدن به خیر دنیا و آخرت، علم است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران کشور، به همت معاونت فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه حصرت فاطمه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) ساوه‌، نشست اخلاقی با سخنرانی زهرا مدنی، مدیر این مدرسه علمیه برگزار شد.

مدنی ضمن تقدیر از اقدام مقتدرانه و تلافی جویانه غیور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این عملیات موفقیت‌آمیز را پاسخ کوبنده و تنبیه متجاوز دانست که به همت بلند فرماندهان و سربازان مخلص ولایت عملیاتی و اجرا شد.

وی در ادامه به بیان عوامل رسیدن به خیر دنیا و آخرت پرداخت و اظهار کرد: در حدیثی نورانی آمده است که: «مَن رُزِقَ تُقیً فَقَد رُزِقَ خَیرَ الدُّنیا وَالآخِرَةِ؛ هر کس تقوا روزی‌اش شود خیر دنیا و آخرت روزی‌اش شده» اولین عامل رسیدن به خیر دنیا و آخرت را تقوی است و خوف خدا از صفاتی است که دارنده آن، قطعا به خیر دنیا و آخرت می‌رسد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) ساوه در ادامه به صفت دینداری اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین(علیه السلام) در حدیث مَنْ رُزِقَ الدِّینَ فَقَدْ رُزِقَ خَیْرَ الدُّنْیا وَ الآخِرَةِ، دینداری را از عوامل رسیدن به خیر الهی بیان کرده است.

مدنی در تشریح راه‌های کسب خیر دنیا و آخرت، محبت اهل‌بیت(علیهم السلام) را حائز اهمیت دانست و افزود: با توجه به سلوک رفتاری علما و بسیاری از کسانی که به عاقبت به خیری نائل شدند این عامل در این رستگاری موثر است،

وی ادامه داد:در روایتی از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) آمده است که می‌فرماید: «مَنْ رَزَقَهُ اللّه حُبَّ الاَئِمَّةِ مِنْ اَهْلِ بَیْتی فَقَدْ اَصابَ خَیْرَ الدُّنْیا وَ الآخِرَةِ، هر کس که خداوند محبت امامان از اهل بیت مرا نصیب او کرده بی گمان به خیر دنیا وآخرت دست یافته است.»

وی در بیان ویژگی علم و ارزش آن، گفت: علم نوری است که به انسان روشنی و آگاهی می‌دهد و به وسیله همین علم، انسان از آسیب‌ها و خطرات در امان می‌ماند، کسی که از علم به دور است، دچار مشکلات و معضلات بسیار می‌شود.

مدنی با اشاره به کلام پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)، گفت: خیر دنیا و آخرت با دانش و شرّ دنیا و آخرت با نادانی است و یکی دیگر از راه‌های رسیدن به خیر دنیا و آخرت، علم است.

وی در پایان طلاب را به علم آموزی همراه با تقوای الهی توصیه نمود و اظهار کرد: اگر انسان به چنین علمی برسد می تواند از ظلمات به نور راه یابد.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha