کد خبر: 132243
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۰
باطن افراد با رفتارشان قابل تغییر است

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان مرکزی گفت: باطن ما با تغییر رفتارمان مرتب تغییر میکند، باید در اعمال و رفتار مواظب باشیم که چهره باطن ما به حیوانیت برنگردد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران ،به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س)اراک نشست فرهنگی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عدالت مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان مرکزی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عدالت در ابتدا به این موضوع اشاره کرد که انسان دارای ۲ بعد است یکی جسمانی و دیگری روحانی یا یکی ملکوتی و دیگری ناسوتی ، یکی مادی و دیگری معنوی .

وی گفت : انسان دارای ظاهر و باطن هست ، همه ظاهرِ انسانی دارند اما باطن بستگی به فضائل و رذائلی دارد که انسان با اختیار به سمتشان می‌رود، با فضائل شبیه انبیا و اولیا خواهد شد و با رذائل به سمت حیوانیت‌ خواهد رفت.

مدیر مرکز خدمات در ادامه به شرح روایت پیامبر اسلام (ص) پرداخت و گفت : پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : امت من سه دسته‌اند.

۱- شبیه انبیا

۲- شبیه ملائکه

۳- شبیه حیوانات

اما شبیهان به انبیاء: همت و تلاش بالا ، نماز(خداشناسی)و روزه(خودسازی) و زکات(مردم‌داری )است.

امت شبیه ملائکه: همتشان در تسبیح و تکبیر است و کاری به مردم ندارند.

شبیهان به حیوانات: همتشان خوردن و آشامیدن و خوابیدن .

حجت الاسلام والمسلمین عدالت تصریح کرد: خدای متعال نخواسته در این دنیا باطن افراد نمایش داده شود، اما آن باطن با توجه به رفتار هرکسی شکل ایجاد می کند..

وی افزود : باطن ما با تغییر رفتارمان مرتب تغییر میکند، باید در اعمال و رفتار مواظب باشیم که چهره باطن ما به حیوانیت برنگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha