مهم ترین انتخاب‌های انسان در دوره نوجوانی صورت می‌گیرد

مشاور خانواده گفت: همه ما همواره به مناسبت‌های مختلف در حال انتخاب و تصمیم گیری هستیم، اما اهم این انتخابات در دوره نوجوانی صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان محلات، اردوی رضوان امروز با حضور دانش آموزان منتخب مدارس صدرا و بانو امین اصفهانی که علاقه‌مند به تحصیل در حوزه علمیه هستند، برگزار شد.

آقای صالحی مشاور خانواده در این جلسه اظهار داشت: همه ما همواره در لحظات زندگی خود به مناسبت‌های مختلف در حال انتخاب و تصمیم‌گیری هستیم، اما اهم این انتخابات در دوره نوجوانی صورت می‌گیرد.

وی گفت: هرچه انسان در بحث انتخاب خود مطالعه و تحقیق کند افق نگاه او وسعت پیدا می‌کند، انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل و انتخاب همسر از مجموعه تصمیماتی است که آینده فرد و مسیر حرکت او به سوی هدف نهایی را مشخص می‌کند.

صالحی یادآور شد: دو چیز معیار انتخاب انسان می‌باشد، استعداد و علاقه، علاقه انسان از استعداد او مهم‌تر است چرا که میل و شوق آدمی را برای رسیدن به هدف دو چندان می‌کند، هر چند مسیر سخت و ناهموار باشد.

وی با بیان اینکه ما با رجوع به باطن و درون خود پی به علاقه و استعداد خود می‌بریم، خاطرنشان کرد: مکان و زمان تحصیل ما مهم نیست، آنچه اهمیت دارد رشد بُعد انسانی ما در قالب معنویت می‌باشد و علم ما زمانی ارزش پیدا می‌کند که به عمل تبدیل شود.

در ادامه آقای جعفری کارشناس طب سنتی توضیح مختصری درباره اصول اولیه طب سنتی داد و گفت: زمانی که شما خواهران و نوجوانان به بدن و طبع خود آگاهی داشته باشید با رعایت اصول غذایی می‌توانید برای تصمیم گیری‌ها و به عمل رساندن انتخاب خود بهتر عمل کنید.

جعفری با توضیح انواع مزاج‌ها، دانش آموزان را در انتخاب تحصیلات و شغل در آینده راهنمایی کرد.

اردوی رضوان با بازدید دانش آموزان از محیط مدرسه علمیه و دورهمی دوستانه با خواهران طلبه پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha