آثار سعدی از گنجینه‌های عظیم فرهنگ ایرانی اسلامی ماست

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آثار سعدی از گنجینه‌های عظیم فرهنگ ایرانی اسلامی ماست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران ، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی طی سخنانی در مراسم بزرگداشت سعدی که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد با بیان اینکه دوم اردیبهشت روز افتخارآمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ۲۹ فروردین روز ارتش نامگذاری شده است، اظهار داشت: این دو نهاد به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شده است و دو بال و بازوی توانمند برای امنیت و آرامش کشور و منطقه هستند.

وی با اشاره به روز بزرگداشت سعدی گفت: ایشان یکی از بزرگ مردان و اندیشمندان ایرانی است که آثار ارزشمندی همچون بوستان و گلستان را از خود بجای گذاشته که این آثار گرانبها درس های بزرگ حکمت، معرفت و ... برای ما دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: گلستان سعدی گلستانی از ادب و شعر و حکمت است که با محتوای بسیار غنی و آموزنده در راه تحصیل علم و عمل، تهذیب نفس انسان ها را یاری می کند.

وی با بیان اینکه سعدی از هر دو زاویه حکمت نظری و عملی سنگ تمام گذاشته است، افزود: ایشان همچون عالم بصیر و آگاه درد و درمان را شناخته و برای آن تدبیر اندیشیده است.

آیت‌الله دری نجف آبادی، سعدی را از گنجینه‌های با عظمت در فرهنگ ایران اسلامی دانست و گفت: شاعری در تاریخ ایران، از نظر حماسی به پای فردوسی نمی‌رسد، اما سعدی در بوستان به جهاد اکبر و نفس پرداخته است.

امام جمعه اراک همچنین با بیان اینکه سعدی در آثار خود، ارکان بزرگ فرهنگ ایرانی و اسلامی را بیان و ادبیات آمیخته با محتوای خردمندانه را مطرح کرده است، گفت: ایشان در رابطه با حقوق بشر نیز سخن گفته است و در شعر معروف «بنی آدم اعضای یک پیکرند» این را به خوبی نشان داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha