دعوت حوزه‌های علمیه خواهران از دانش‌آموختگان تربیت دینی جهت تقویت پژوهش تربیتی

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بیش از ۲۰۰ اثر پژوهشی در حوزه تربیت اسلامی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس طی مراحل مختلف ارزیابی، از تعدادی از نویسندگان این مقالات برگزیده، تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم فاطمه متولیان معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در آئین اختتامیه اولین جشنواره پژوهش‌های تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران ضمن ابراز خُرسندی از برگزاری این جشنواره، به تشریح مهمترین ویژگی‌های جشنواره پژوهش‌های تربیتی حوزه‌های علمیه پرداخت و گفت: اولین ویژگی مهم این جشنواره، داشتن رویکردی خاصّ و موضوع‌محور مانند تربیت است؛ زیرا بیشتر وقت‌ها مشاهده شده است که در سازمان‌ها و نهادهای مختلف، در زمان برپاییِ جشنواره، فراخوان آثار آن با رویکردِ بازه زمانی منتشر می‌شود؛ یعنی ملاکِ انتخاب، تاریخ است، همان تاریخ‌ تدوین رساله‌ها و پایان نامه‌ها و این مطلوب ما نیست.

وی دیگر ویژگی این جشنواره را، فراخوان آثار در سطح ملی برشمرد و افزود: با اینکه شاید زمان کمی را مدیران محترم داشتند؛ اما این فراخوانِ آثار، بحمدالله در سطح ملی اتفاق افتاد که این خود، گواه اهتمام موسسه فاخر معصومیه در موضوع تحقیق و پژوهش است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، تعداد آثار دریافتی از سراسر کشور که توسط دبیرخانه‌ی جشنواره ثبت شده را ۲۰۰ اثر اعلام کرد و گفت: این آثار، که برخی در نمایشگاه موجود است، توسط اساتید محترم ارزیابی شد و پس از طی مراحل مختلف، نفرات برگزیده مشخص شدند.

وی تشکیل کارگروه‌های تخصصی را یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب این جشنواره پژوهشی برشمرد و افزود:
این که چهار نفر به نمایندگی از اعضای کارگروه‌ها، نظراتشان که بسیار مهم و ارزشمند بود را بیان کردند، خود از نقاط قوّت جشنواره به شمار می‌آید.

خانم متولیان چهارمین ویژگی‌ نخستین جشنواره پژوهش‌های تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران را، هم‌افزایی بین اعضا و شرکت‌کنندگان دانست و اظهار کرد: قرار شد از این پس، بزرگوارانی که متولی پژوهشکده هستند، قبل از هر اقدامی، نسبت به موضوعات مختلفی همچون رصد شرایط، احصاء توانمندی‌ها، احصاء نقاط قوّت، بررسی راه‌های مرتفع شدن نقاط ضعف چه در حوزه ستادی پژوهش خواهران و چه در حوزه استان‌ها و صف، راه‌کار بیاندیشند و سپس برنامه‌ریزی اتفاق بیافتد.

وی در پایان با تاکید مجدّد بر اهمیت این جشنواره برای معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، ضمن تشکر از دست‌اندرکارانی که در برپایی این رویداد علمی تلاش کردند، از همه دغدغه‌مندانِ عرصه پژوهش که اهل قلم و دانش‌آموخته تربیت دین مبین اسلام هستند دعوت کرد تا با هم‌افزایی به تقویت پژوهش تربیتی در حوزه‌های علمیه کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha