برنامه‌های شاخص مرکز فناوری اطلاعات برای معاونت استان‌ها در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

مدیرکل ایجاد و توسعه سامانه‌های مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران گفت: راه‌اندازی سیستم بودجه، سامان‌دهی منابع انسانی، آموزش مهارت‌های IT و استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی از برنامه‌های این مرکز برای معاونت استان‌هاست. 

به گزارش پایگاه خبری رسانه‌ای حوزه علمیه خواهران، محسن شاکر در گفت‌وگویی خبری در خصوص برنامه‌های مرکز فناوری اطلاعات برای استان‌ها عنوان کرد: در سال جاری سیستم بودجه را خواهیم داشت، سال گذشته سیستم حسابداری در مدارس را داشتیم و بودجه‌ریزی که در استان‌ها و مدارس در سالیان گذشته وجود داشت یا اجرا نمی‌شد یا به‌صورت دستی اجرا می‌شد که امسال با سیستم بودجه انجام می‌شود.  

مدیر کل ایجاد توسعه سامانه‌های مرکز فناوری اطلاعات حوزه علمیه خواهران ابراز کرد: از دیگر اقدامات در حوزه استان‌ها و مدارس، سامان‌دهی منابع انسانی خواهد بود که فرایندهایی در حوزه جذب و گزینش، عملکرد و پرداخت حقوق، اتفاق خواهد افتاد و بهینه‌سازی‌هایی انجام خواهد شد. 

وی در خصوص هوش مصنوعی بیان کرد: خدماتی را به استان‌ها و مدارس ارائه خواهیم کرد که با استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی، بتوانند در فرایندهای جاری، فعالیت بهتری داشته باشند. 

شاکر در ادامه افزود: به‌طور مثال در فرایندهای آموزشی، سیستم آلارم‌هایی بدهد که کدام طلبه‌ها ممکن است وضعیت آموزشی بدتر یا بهتری را داشته باشند و بتوانند مبتنی بر آن توصیه‌هایی را اعمال کنند. 

مدیرکل ایجاد توسعه سامانه‌های مرکز فناوری اطلاعات حوزه علمیه خواهران، اظهار کرد: همچنین گزارشات مدیریتی است که می‌تواند، در اختیارشان برای حوزه مدیریت و پشتیبانی قرار بگیرد.‌

شاکر در خصوص برنامه‌های آموزشی این مرکز گفت: این برنامه‌ها سالیان گذشته مبتنی بر دو حوزه بود که حوزه سامانه‌ها همچون مالی و نجم، وقتی می‌خواست زیر بار برود، طبیعتا برنامه‌های آموزشی مرتبط هم گذاشته می‌شد. 

وی تصریح کرد: ما به‌صورت عمومی نیز، سال گذشته و سالیان قبل برنامه‌های آموزش مهارت‌های IT را داشتیم و امسال نیز با توجه به اینکه حوزه هوش مصنوعی، حوزه‌ای است که اساتید و طلبه‌ها و جامعه علمی باید خوب از آن استفاده کنند، در همین راستا برنامه‌ای داریم که آموزش عمومی استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای مخاطبین را در سراسر کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha