استفاده از ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه خواهران جهت نشر فرهنگ درختکاری و حفظ منابع طبیعی 

معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: خواهش ما از شما این است که از ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه خواهران جهت نشر فرهنگ درختکاری و حفظ منابع طبیعی استفاده کنید.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، دکتر عباسعلی نوبخت معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و هیئت همراه با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ایتدای این دیدار عباسعلی نوبخت اظهار کرد: اگر کشور را به یک اجتماع کوچک، یک خانه و خانواده تشبیه کنیم، بانوان ستون اصلی خیمه خانه و خانواده هستند، چون نقش آفرینی بسیار خوبی در تربیت فرزندان دارند.

وی افزود: ما باید از این ظرفیت برای حفظ امنیت زیستی کشور استفاده کنیم و خواهش ما از شما این است که از ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه خواهران جهت نشر فرهنگ درختکاری و حفظ منابع طبیعی استفاده کنید. 

معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: امنیت زیستی در واقع یک حلقه اتصال بین امنیت ملی و سایر امنیت‌ها از جمله امنیت غذایی، امنیت اقتصادی، امنیت اجتماعی و سایر امنیت‌های دیگر است.

نوبخت ادامه داد: آنها که دوست ندارند ایران روی پای خود بایستد مطمئن هستند که از نظر امنیت ملی نمی‌توانند برای ایران خطری ایجاد کنند، الان به جایگاهی رسیدیم که چندین کشور به اسم ناتو هم نمی‌توانند در مقابل حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی مقابله کنند. 

وی افزود: ما امروز از نظر امنیت ملی و سایر امنیت‌ها خیالمان آسوده است، امروز اگر امنیت زیستی ما به خطر بیفتد به هیچ دشمن خارجی نیاز نداریم و اعتقاد ما این است که علیرغم اینکه افرادی از خارج از کشور هدایت می‌شوند تا پایه‌های امنیت زیستی ما را بزنند، خوشبختانه ظرفیت اقلیمی متنوعی در کشور وجود دارد.

معاون وزیر کشاورزی گفت: از ۱۳ اقلیمی که در جهان وجود دارد، ۱۱ اقلیم آن در ایران است، ایران پل ارتباطی مهمی بین اقلیم‌های دنیا دارای زیرساخت‌های ترمیم زخم‌های طبیعت در کشور است و همچنین از نظر نیروی انسانی کشور توانمندی هستیم.

وی افزود: ما حوزه‌های علمیه را به درستی انتخاب کردیم که با تبلیغ و فرهنگ سازی بین مردم بتوانند فرهنگ درختکاری و حفظ طبیعت را نشر دهند، ما می‌توانیم یک ایران پایدار و قوی و سربلندی را پایه گذاری کنیم و به نسل بعدی واگذار کنیم و این به همت تک تک شما و طلاب بستگی دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha