تاثیرگذاری حوزه و روحانیت در انتقال و ترویج فرهنگ درختکاری بسیار مهم است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: تاثیرگذاری حوزه و روحانیت در انتقال و ترویج فرهنگ درختکاری بسیار مهم است، امیدواریم با این همت و اهتمام این فرهنگ به خوبی به مردم و نسل بعدی انتقال پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، دکتر نوبخت معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و هیئت همراه با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با حجت الاسلام والمسلمین فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل در این دیدار اظهار کرد: فقه ما به چهار منبع کتاب، سنت، عقل و اجماع استوار است، در سنت ما به بخش کشاورزی و آبادانی و استعمار و آباد کردن زمین‌ها توجه خاصی شده است و اصلی در فقه نیز به آن پرداخته شده است.

وی افزود: سنت پیشینیان و ائمه‌اطهار(علیهم‌السلام) در آبادی و آبادانی زمین هم گویای همین مطلب است. از آنجا که حوزه‌های علمیه عهده دار پیاده‌سازی این تعالیم الهی است، ما به عنوان خط مقدم این جریان در ابلاغ این پیام به جهان هستیم که بهره برداری ما از زمین و تمامی تمکنات آن باید در چارچوب تعالیم دینی باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: همانگونه که مردم را به تعالیم الهی همچون نماز و روزه توصیه می‌کنیم، آنان را نیز به استفاده درست از منابع زمینی و حفظ آن و کاشت درخت توصیه می‌کنیم. 

وی گفت: توفیقی برای ما است که بتوانیم با همکاری هم این تعالیم و آموزه‌های دینی را در جامعه پیاده سازی کنیم، زمین را پاک و آباد نگه داشتن وظیفه همه است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل اضافه کرد: در تعالیم دینی به ما آموختند که حتی در جنگ که ماهیت آن کشتار و ویرانی است، زمین را خراب نکنید و درختان را از بین نبرید. 

وی گفت: تاثیرگذاری حوزه و روحانیت در انتقال و ترویج فرهنگ درختکاری بسیار مهم است، امیدواریم با این همت و اهتمام این فرهنگ به خوبی به مردم و نسل بعدی انتقال پیدا کند.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha