۷۰۰ مقاله طلاب سطح دو حوزه علمیه خواهران به نشریات علمی تخصصی ارسال شد

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان قم گفت: سالانه مقالات متعددی از طلاب سطح ۲ در همایش‌های مختلف ملی و بین‌الملل راه پیدا می‌کند که سال گذشته، ۷۰۰ اثر به نشریات علمی تخصصی ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری رسانه‌ای حوزه‌ علمیه خواهران طاهره حیاتی در گفت‌وگویی خبری در خصوص فعالیت‌های مدارس حوزه علمیه خواهران قم در مقطع سطح ۲ اظهار کرد: کل مدارس حوزه‌های علمیه خواهران قم، در سه محور علمی و آموزش، پژوهشی و فرهنگی کارهای تخصصی انجام می‌دهند. 

وی بیان کرد: در زمینه علمی و آموزشی بانوان طلبه در سطح دو به مدت پنج سال تحصیل می‌کنند که معادل دوره کارشناسی است، بعد از پایان تحصیل در این دوره، افراد مدرک رسمی معادل کارشناسی را اخذ کرده و می توانند در مراکز دانشگاهی و حوزوی در سطوح بالاتر مشغول به تحصیل شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان قم، اضافه کرد: در مقطع سطح ۲، شش واحد درس روش تحقیق آموزش داده می‌شود و طلاب با روش‌های تحقیق، مقاله نویسی و استاندارهای جدید مقاله نویسی در بستر مجازی، وب و هوش مصنوعی آشنا می‌شوند.

وی اظهار کرد: هر یک از مدارس متناسب با شرایط و اقتضائات‌شان به صورت هفتگی یا در طول سال برنامه های ثابتی مانند نشست های علمی، کرسی های علمی_ترویجی و... برگزار می‌کنند، برخی از مدارس نشریات داخلی علمی و تخصصی دارند و مقالات طلاب را پوشش می‌دهند.

حیاتی ادامه داد: در بین طلاب سطح دو نیز افرادی را داریم که مقالات آن‌ها در همایش های مختلف ملی و بین الملل و جشنواره‌های متعدد حوزوی و دانشگاهی راه پیدا کرده و توانستند صاحب رتبه شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان قم، اضافه کرد: در سال گذشته ۷۰۰ مقاله از طلاب سطح دو به همایش‌های متعدد و نشریات علمی تخصصی ارسال شده است. 

وی افزود: برای طلاب سطح دو برنامه های متعدد پژوهشی اعم از مهارت‌های نویسندگی، مهارت‌های تایپ، استفاده از شیوه‌های به روز و کارآمد در نظر گرفته شده است که طلاب در طول دوران تحصیل به صورت رایگان آن را فرا می‌گیرند و تا پایان دوران تحصیل حداقل یک مقاله علمی و تخصصی نگارش می‌کنند و این مقالات در نشریات و همایش ها ارسال می شود.

حیاتی بیان کرد: مدارس حوزه علمیه خواهران قم در همه مناسبت های ملی و مذهبی و آیین های مختلف در داخل مدارس و حتی در سطح عموم مردم مراسم های متنوعی را برگزار می کنند، همچنین در رویدادهایی که اتفاق می افتد نیز همواره جلو دار و پیشگام هستند و کنش گری های دقیق و اثرگذار دارند و این از رویکردهای داخلی مدارس است که هر مدرسه در منطقه‌، یک پایگاه باشد.

وی اظهار کرد: طلاب از پایه دوم و سوم برای تبلیغ فعال شده و برای اینکه بتوانند تبلیغ اثرگذار و مفید داشته باشند دوره‌های آموزشی به صورت رایگان برای آن‌ها برگزار می‌شود تا مهارت های لازم مانند فن بیان، مهارت کلامی، اقناعی، آموزش کار با کوکان، مربیگری، جهاد تبیین و... را کسب کنند تا در فعالیت های فرهنگی تربیتی مدرسه و حتی بین خانواده و سطح شهر و فضاهای عمومی و تخصصی فعالیت داشته باشند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان قم، عنوان کرد: با توجه با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر، مسائلی مانند عفاف و حجاب، جهاد تبیین و فرزند آوری در سرفصل‌های تبلیغی و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: طلاب در طول ۵ سالی که در سطح دو مشغول به تحصیل هستند مهارت لازم زندگی فردی، ارتباط جمعی، ارتباط با محیط های پیرامونی، مهارت‌های تأثیرگذاری علمی، تولید محتوای علمی و... را آموزش می بینند و در ابعاد آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی مهارت های لازم را کسب می‌کنند و در پایان مقطع سطح دو توان نگارش مقاله و کنگشری مجازی و تبلیغ را دارند و در عرصه های مختلف اثر گذار هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha