آخرین روزشمار هفته تکریم مقام استاد | استاد و انس با فناوری‌های نوین آموزشی

آخرین روزشمار هفته تکریم مقام استاد با عنوان "استاد و انس با فناوری‌های نوین آموزشی" توسط اداره‌کل اساتید حوزه‌های علمیه خواهران منتشر شد. 

به گزارش پایگاه خبری رسانه‌ای حوزه علمیه خواهران، به همت اداره‌کل اساتید حوزه علمیه خواهران، آخرین روزشمار هفته تکریم مقام استاد با عنوان "استاد و انس با فناوری‌های نوین آموزشی" منتشر شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتباط عمیق هوش مصنوعی با مسئله شناخت و دانش‌افزایی موجب تمایز و برتری این اَبریافته انسانی از سایر ابداعات بشر است، همانگونه که برتری انسان بر سایر موجودات قدرت دانش‌افزایی و معرفت است هوش مصنوعی با قدم نهادن در حیطه معرفت و دانش، دست برتر بر سایر فناوری‌ها را دارد.

 امروزه ماشین می‌تواند در مسیر زمان یاد بگیرد و یادگیری خود را پیوسته عمق ببخشد و به صورت اعجاب آوری بر اساس برخی الگوریتم‌های انسان‌ساز، داده‌های جدید ایجاد نماید.

هوش مصنوعی امروزه در طلیعه تغییر پارادایم آموزشی قرار گرفته،تحول در روش‌های تدریس، ایجاد سکوهای نوین آموزشی ، تولید ابزارهای ارزیابی خودکار آموزش‌های منعطف و کاملاً متکی به شخص.
 
 به طور کلی سیستم‌های آموزشی جدید بر اساس آموزش شخص محور بهینه شده است که با بهره‌گیری از بازخوردهای شخص و متناسب شده با نیازها و روحیات هر شخص، سفارشی سازی خواهد شد.

چت بات‌های گفتگوگر آموزشی به عنوان پشتیبان علمی همیشه در دسترس، این امکان را می‌دهند که هیچ مسئله مبهمی برای هیچ دانش طلبی باقی نماند.

معلمان و آموزگاران این عصر باید در پرتو عزم و اراده و هوشمندی اعجاب آمیز انسانی مجهز به دانش روز خود را برای عرصه رقابت با ماشین‌های هوشمند آموزش دهنده آماده نمایند، چرا که این دسترسی پذیری و نفوذ حداکثری سیستم‌های هوشمند همانگونه که باعث تحول دانش افزایی می‌شود به همان اندازه خطرآفرین خواهد بود چرا که این تکنولوژی همیشه به عنوان ابزار قدرت در دست صاحبان خواهد بود و می‌بایست تا قبل از وارداتی شدن و فراگیری این ابزار، نسخه‌های بومی بر اساس مبانی دینی فرهنگی تأسیس گردد.

مطالعه بیشتر:
 https://link.springer.com/article/10.1007/s43681-021-00074
https://www.mdpi.com/2227-7102/12/8/569
https://www.unesco.org/en/digital-education/artificial-intelligence

نویسنده: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید حسین حسینی استاد حوزه و دانشگاه 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha