دفاع از 183 پایان‌نامه در مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران

رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران ضمن تبیین اقدامات مهم این مرکز در سال ۱۴۰۲، گفت: در سال گذشته از 183 پایان‌نامه طلبه‌های محصل این مرکز در مقطع سطح سه دفاع شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، رحمه غروی نائینی صبح امروز در گفت‌وگویی خبری بیان کرد: مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی ـ تربیتی و تبلیغ اقدامات شاخصی را انجام داده است. 

وی گفت: خدماتی که این مرکز ارائه می‌کند، نخست به طلاب غیرحضوری و سپس به طلاب حضوری است؛ خدماتی که به طلاب غیرحضوری ارائه می‌شود، به صورت مستمر است و در تلاش هستیم تا با توسعه و ارتقای زیرساخت‌های فنی، بیشترین پاسخگویی را با کمترین مشکلات داشته باشیم.

رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: طلاب مدارس حضوری حوزه‌های علمیه خواهران در زمان‌های مختلف که به‌خاطر شرایط خاص خودشان امکان تحصیل به صورت حضوری را ندارند، می‌توانند به‌عنوان مهمان در مرکز آموزش‌های غیرحضوری تحصیل خود را ادامه دهند؛ مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران در سال گذشته با حدود هزار و 500 طلبه مدارس حضوری به عنوان مهمان همراهی داشته است.

وی طرح پشتیبان را از دیگر خدمات این مرکز به طلاب مدارس حضوری عنوان کرد و گفت: مدارس سطح سه و چهار که با مشکل تامین استاد مواجه هستند، به ما معرفی می‌شوند و کلاس‌های برخط به صورت غیرحضوری برای آنها برگزار می‌شود.

غروی اضافه کرد: در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، از زمان کرونا سامانه "مدرس" با هدف آموزش غیرحضوری مدارس علمیه راه‌اندازی شد که پس از ایام کرونا، این سامانه به مرکز آموزش‌های غیرحضوری منتقل شده و در حال حاضر پشتیبانی این سامانه برای آموزش‌های غیرحضوری طلاب حوزه‌های علمیه خواهران توسط این مرکز انجام می‌شود.

رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه در بخش فرهنگی و تربیتی فعالیت‌های بسیاری انجام شده است، تشریح کرد: تولید ۲۰ فایل چندرسانه‌ای با موضوع توصیه‌های بزرگان و علما نسبت به فضایل ماه مبارک رمضان، تهیه ویژه‌نامه مشتمل بر مقالات، کتاب و آثار صوتی و تصویری برای ارائه و تقویت مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران در مناسبت‌های مختلف، تهیه 30 فایل چند رسانه‌ای با عنوان: هشتگ "سهم من در خلق حماسه بصیرت" با هدف مشارکت حداکثری در انتخابات، تهیه ویژه‌نامه جامع و کاربردی با عنوان "آزمون حماسه ساز" در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، اجرای پویش‌های بین‌المللی در خصوص طوفان الاقصی و برنامه‌های مختلف مناسبتی، از جمله اقدامات بخش فرهنگی و تبلیغی مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران در سال گذشته بوده است.

غروی نائینی در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود دو هزار و 450 نفر از طریق مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور در حال تحصیل در مقطع سطح دو و مقطع سطح سه، شامل رشته‌های فقه و اصول، تفسیر قرآن کریم و تاریخ اسلام هستند و تاکنون دو هزار و 888 طلبه در مقطع سطح دو و سه فارغ التحصیل شده‌اند.

وی افزود: با توجه به تعداد بالای طلاب محترم در این مرکز، حجم فعالیت‌های پژوهشی نیز قابل توجه است؛ به عنوان نمونه در سال گذشته دفاع از 183 پایان‌نامه را در مرکز آموزش‌های غیرحضوری داشته‌ایم. برگزاری بیش از 80 جلسه کارگروه علمی پایان‌نامه‌ها، تمشیت 96 درس برخط پژوهش‌محور و ارزیابی بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ تکلیف ایستگاهی، ۶ هزار و ۴۰۰تحقیق پایانی و ۷۲۶ مقاله پایانی از دیگر اقدامات پژوهشی مرکز آموزش‌های غیرحضوری در سال 1402 بوده است. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha