تاکید بر فعالیت‌های پژوهشی، طبق برنامه پنج ساله

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: با همکاری معاونت‌های پژوهش مدارس، امسال موفقیت‌های بسیاری در نهمین دوره از مسابقات گروهی "رشد" کسب شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، سمیه احمدی طیفکانی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان، در نشست پژوهشی روز گذشته که به صورت آنلاین و برخط با حضور مدیران و معاونان پژوهش مدارس علمیه این استان برگزار شد، با بیان اینکه علم و دانش، از مباحث مطرح شده در قرآن است که خداوند متعال با واژه‌های؛ تعقّل، تفکّر و تدبّر به آن اشاره کرده است، گفت: خداوند به پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله دستور خواندن می‌دهد که نشان از اهمیّت و ارزش علم و آگاهی است که طبیعتا بهره بردن از آن؛ راه سعادت و خوشبختی را هموار خواهد کرد.

وی هدف از پژوهش را نهادینه کردن و کاربردی کردن آن در زندگی فردی و اجتماعی دانست و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: علم موجب ثروت، اقتدار نظامی و سیاسی کشور می‌شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان، تدوین کتاب و تولید نرم‌افزار، یادداشت و توییت علمی با استناد کامل از قرآن و روایات را، از برنامه‌های پژوهشی مورد نیاز جامعه ارزیابی کرد و گفت: لازم است فعالیت‌های پژوهشی، طبق برنامه پنج ساله و راهبردهای تعریف شده انجام شود و نیازسنجی و ظرفیت سازی و فرهنگ سازی پژوهشی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است برای موفقیت طلاب داوطلب در استعدادهای برتر، تدابیری اندیشیده شود تا در مصاحبه پیش رو موفق شوند، به موفقیت‌های این معاونت اشاره کرد و گفت: با همکاری معاونت‌های پژوهش مدارس، امسال موفقیت‌های بسیاری در نهمین دوره از مسابقات گروهی "رشد" کسب شد که امید است بدین واسطه، مدیران، اساتید، کارمندان و طلاب نیز به تدوین مقالات بیشتری همّت گمارند.

طیفکانی با اعلام این خبر که اجلاس مدیران و معاونان پژوهشی در هفته آینده، در شهرستان میناب برگزار می شود، اظهار کرد: آزمون‌های ضمن خدمت روش تحقیق، برگزاری نشست‌های علمی، بارگذاری و ثبت به موقع اخبار در پایگاه پویش، از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه بود که توصیه شد معاونان به آن اهتمام ورزند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha