فرهنگ و عقاید جامعه تحت تاثیر آراستگی افراد است

حوزه/ امام جمعه شهرستان خنداب گفت: علت اهمیت آراستگی در اسلام این است که فرهنگ و عقاید جامعه تحت تأثیر آراستگی قرار می‌گیرد، با تغییر فرهنگ، عقاید جامعه تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام محمد صفاهانی امام جمعه شهرستان خنداب در نشست اخلاقی که امروز در سالن اجتماعات مدرسه مهدیه خنداب برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه وجود آراستگی عبارت است از: شکر نعمت‌های الهی، احترام به دیگران، حفظ عزت و شرافت خود شخص و تقویت کننده روابط میان خدا و بشر.

حجت الاسلام صفاهانی بیان کرد: خداوند دوست دارد نعمت‌هایی که به بندگان عطا کرده را در وجود آنها ببیند.

وی در ادامه حدود آراستگی را برشمرد و گفت: این حدود عبارت است از، حدود آراستگی شرعی(حکم فقهی پوشش ازنظراسلام)، حدود آراستگی اخلاقی(لباس ما و آراستگی ماباعث غرور وفخرفروشی وخودپسندی وخودنمایی صحیح نیست).

امام جمعه شهرستان خنداب، یادآور شد: علت اهمیت آراستگی در اسلام این است که فرهنگ و عقاید جامعه تحت تاثیر آراستگی قرار می‌گیرد، با تغییر فرهنگ، عقاید جامعه تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه لباس و آرایش نباید مروج فعل حرام نباشد، اظهار کرد: لباس نباید شهرت باشد، لباسی که توسط آن انگشت نما شود، که در این رابطه در روایتی از امام صادق(ع) می‌فرمایند: برای خواری فرد همین بس که لباسی بپوشد که موجب شهرت او شود.

حجت الاسلام صفاهانی، افراط در حدود آراستگی و مُدگرایی کورکورانه را از دیگر حدود آراستگی برشمرد و ابراز کرد: پوشش باید مقبولیت اسلامی داشته باشد.

وی با اشاره به آداب آراستگی، خاطرنشان کرد: پوشش، کامل و آراسته باشد و از مال حلال تهیه شده باشد، همچنین آراستگی بدنی، رعایت نظافت‌های بدنی، استفاده بهینه و به جا از لباس‌ها از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha