آیت‌الله رئیسی دین‌داری محض را درون خودش محقق کرده بود

مدیرمرکزخدمات حوزه‌های علمیه سمنان در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت گفت: آیت‌الله رئیسی دین‌داری محض را درون خودش محقق کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، همزمان با مراسم سوگواری در بیت‌رهبری و به تاسی از مقام عظمای ولایت مراسم عزاداری شهادت سیدالشهدای خدمت حضرت آیت‌الله رئیسی و یاران خدمتگزارش به همت مدارس علمیه سطح۲و۳و۴ سمنان و مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان سمنان، با حضور مسئولین استانی، شهرستانی، اساتید، طلاب و عموم مردم همراه بود ،برگزار گردید.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی ضمن عرض تسلیت شهادت شهدای خدمت بالاخص سیدالشهدای جبهه خدمت‌گذاری به مردم، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، محضر مقام معظم رهبری و طلاب و اساتید حاضر در جلسه ملاک و معیار برتری انسانها در مکتب اسلام را برشمردند و گفت: مکتب اسلام بسیاری از قواعد و قوانین و معیارهای عصر جاهلیت را بر هم زد و قاعده جدیدی وضع کرد. از جمله این ملاک های مهم ملاک برتری انسانها نسبت به یکدیگر است. در عصر جاهلیت ملاک حسب و نسب و پست و مقام و اندازه ثروت بود اما مکتب اسلام چند معیار مهم را به عنوان ملاک برتری انسانها معرفی نموده است.

وی افزود: اولین ملاک برتری انسانها در مکتب اسلام علم است. طبق آیه قرآن دو گروهِ اهل ایمان و اهل علم در آخرت و دنیا دارای درجاتند. آموختن علم در این مکتب اهمیت زیادی دارد که طلب علم را فریضه برای انسان قرار داده اند و آموختن علم را محدود به جغرافیای خاص نکرده و مهمترین معجزه پیامبر ما، کتاب است. از ویژگی های مهم آیت الله رئیسی علم بود که مقام معظم رهبری به آن تصریح کردند.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گفت: ملاک برتری انسانها نسبت به یکدیگر در مکتب اسلام علم، جهاد و تقوا است که هر سه مورد در حضرت آیت الله رئیسی وجود داشت و مقام معظم رهبری در پیام تسلیت‌شان به آنها تصریح نمودند.

استاد حوزه اشاره کرد: شهید خدمت همه جا خودش را طلبه معرفی و افتخار می‌کرد. همه شئونات طلبگی را در تمام مقامات و مسئولیت‌های مختلف رعایت می‌کردند.

وی افزود: یکی از شئونات این است که هر چه درباره دین به مردم می‌گوییم اول در درون خودمان محقق کنیم. آیت‌الله رئیسی دین‌داری محض را درون خودش محقق کرده بود. دومین‌شان اینکه آیت‌الله رئیسی با تمام مسئولیت‌ها و مشغله‌ها اهل تبلیغ بود. سومین‌شان ورود یک لایه جدید در حکمرانی اسلام و توجه به مردم بود. چهارمین‌شان نقطه هویتی انقلاب و گره زدن دین به سیاست بود.

جمشیدی ملاکهای برتری انسانها در مکتب اسلام را برشمرد و بیان داشت: دومین ملاک برتری، جهاد در راه خداست. آیت الله رئیسی در دوگانه خدمت به خلق و نشستن در عزلت و خلوتگاه با خدا، راهی را رفت که اهل‌بیت(ع) طی کرده بودند و این دو را با هم جمع کرد. سومین ملاک برتری انسانها بر یکدیگر در مکتب اسلام، تقوا است. شهید خدمت ملاک تقوا را در همه شئونات حفظ کرد و به آن پایبند بود.

این استاد اخلاق در پایان مطالب، این نکته را خاطر نشان کرد که : رفتن آیت الله رئیسی و امثال ایشان هیچ ثلمه‌ای به این مکتب وارد نمی‌کند و فرزندان خمینی این مسیر را پر کرده و ادامه می‌دهند و به دلیل وجود رهبری عزیز باید خداوند متعال را شاکر باشیم.

در انتهای مراسم جناب آقای سعدی مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) به ذکر مصیبت و مدیحه‌سرائی پرداختند.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha