جایگاه معنوی، علمی و اخلاقی حوزه برای طلاب جدیدالورود تبیین شود

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه‌ معصومه(س) اهواز گفت: باید جایگاه معنوی، علمی، هدف اصلی طلبگی، جایگاه روحانیت در جامعه و اهمیت مساله اخلاق برای طلاب جدیدالورود تبیین شود

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، جلسه هم‌اندیشی مدیر و سفیران‌رضوان برای جذب و پذیرش جوانان در حوزه‌های علمیه در مدرسه علمیه فاطمه‌معصومه(س) اهواز با حضور مدیر، اساتید، کادر و سفیران رضوان برگزار شد.

در این جلسه خانم فرهنگ‌پور با تاکید بر آشنا نمودن هر چه بیشتر داوطلبین و جامعه با حقایق حوزه گفت: یکی از دلایل اصلی ریزش‌های حوزه، عدم شناخت کافی از حوزه و متفاوت دیدن آن نسبت به تصورات پیش از ورود به حوزه است.

وی افزود: بنابراین باید جهت افزایش آشنایی داوطلبین با حقایق حوزه، برنامه‌هایی جدی از تهیه جزوات معرفی حوزه تا اردوهایی درون حوزه و پیش از جذب و… مدنظر قرار بدهید، همچنین باید به آشنایی بیشتر خانواده‌ها و جامعه اهتمام ورزید.

این استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به راهکارهای جذب و پذیرش طلاب در حوزه‌های علمیه گفت: استفاده از روش‌های تبلیغ چهره به چهره برای این امر نیز باید در صدر فعالیت‌ها قرار گیرد، ایجاد برنامه‌های توجیهی و تبلیغی در مدارس، کانون‌های قرآنی و فرهنگی، پایگاه‌های بسیج، فعالیت ائمه جماعات برای شناسایی و دعوت به ورود در حوزه، دوره‌های آموزشی برای مربیان پرورشی مدارس و ساخت کلیپ از فعالیت‌های حوزه علمیه و استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی، فضای مجازی، مطبوعات، تهیه مستند و کلیپ از طلاب موفق و تبلیغات محیطی نیز باید بیشتر توسعه یابد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت معرفی حوزه علمیه به متقاضیان ورودی، گفت: باید جایگاه معنوی، علمی، هدف اصلی طلبگی، جایگاه روحانیت در جامعه و اهمیت مساله اخلاق برای طلاب جدیدالورود تبیین شود.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha