مأموریت مدارس علمیه، تربیت اجتماعی و فردی طلاب است

معاون تهذیب مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: طلبه‌ی بدون انگیزه نمی‌تواند در آینده انگیزه لازم برای یک حرکت بالنده و با نشاط تربیتی داشته باشد زیرا طلبه باید انگیزه خود را شفاف کند، تلنبار شدن معلومات دینی در ظرفی که هنوز آمادگی لازم برای پذیرش این معلومات ندارد فقط بحران تولید می‌کند و نمی‌تواند به شما و جامعه خط دهد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران کشور، حجت‌الاسلام علی صدوقی، معاون تهذیب مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در نشست اخلاق با حضور کارکنان، اساتید، طلاب و دانش آموختگان که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(علیهاالسلام) گراش برگزار شد، بیان کرد: ماموریت مدارس علمیه تربیت افرادی است که بتوانند نقش فعالی در زندگی اجتماعی و فردی داشته باشند نقش تربیتی بیشتر مربوط به طلبه‌ای است که درس فرا می‌گیرد و یک سوم آن مربوط به نظام آموزشی است.

وی افزود: طلبه‌ی بدون انگیزه نمی‌تواند در آینده انگیزه لازم برای یک حرکت بالنده و با نشاط تربیتی داشته باشد اگر به سوال چرا طلبه شدم جواب واقع بینانه بدهد تمام راه برای او روشن است در غیر اینصورت با چالش‌هایی روبه‌رو خواهد شد.

حجت‌الاسلام صدوقی گفت: این چالش‌ها او را به بن بست می‌کشاند و به حدی است که او ملعبه ی دست دیگران می‌شود که دستی در آتش فرهنگ دشمن دارند کسی می‌تواند خوب به این سوال پاسخ دهد که درد جامعه را بفهمد.

وی بیان کرد: جامعه امروز صد در صد باز و متضاد و رسانه‌ها حاکم هستند رسانه‌ها خط فرهنگی به جامعه می‌دهند و با هم رقابت می‌کنند که ما را شکار کنند خیلی از طلبه‌ها شکار شدند و هویت آنها بر باد رفت.

 معاونت تهذیب مرکز تخصصی مهدویت اظهار داشت: طلبه باید انگیزه خود را شفاف کند چون تلنبار شدن معلومات دینی در ظرفی که هنوز آمادگی لازم برای پذیرش این معلومات ندارد فقط بحران تولید می‌کند و نمی‌تواند به شما و جامعه خط دهد.

وی ادامه داد: طلبه باید بین درس و زندگی خود رابطه برقرار کند درس واقعی تواضع می‌آورد طلبه‌ای که با درس خواندن به این بینش، ظرفیت و شاکله شخصیت نرسد او برای دیگران عمله است و دشمن می‌تواند از او بهره ببرد.

حجت‌الاسلام صدوقی مطرح ساخت: با خودسازی و دیگرسازی برنده ی زندگی هستیم ما برای درست زندگی کردن طلبه شده‌ایم هر چه انسان به افق‌های دور دست نزدیک شود تواضع، فروتنی و انکسار شخصیتی او در مقابل خدا در نزد او بالاتر می‌رود.

وی افزود: طلبه‌ای که با خدا بیگانه باشد ملعبه دست دشمن است چون در این جامعه هر روز یک فرهنگ و جهان بینی جدید متولد می‌شود ما باید مربی باشیم و خودسازی کنیم مربی ما امام زمان (علیه السلام) است.

 معاونت تهذیب مرکز تخصصی مهدویت گفت: باید امام زمان (علیه السلام) را کمک کرد تا انسان‌های منتظر را در جامعه تربیت کنیم تا جامعه متضاد به متحرک تبدیل شود در این صورت علی رغم توطئه و تبانی دشمن و خط دهی فرهنگی آن ها، می‌توانیم جامعه را در مقابلشان واکسینه کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha