نشست علمی با موضوع سیره تربیتی و اخلاقی امام جواد(ع) در حوزه علمیه خواهران شادگان برگزار شد

نشست علمی با موضوع سیره تربیتی و اخلاقی امام جواد(ع) به مناسبت شهادت جوادالائمه(ع) برای طلاب ریحانه‌النبی(س) شادگان به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، نشست علمی با موضوع سیره تربیتی و اخلاقی امام جواد(ع) به مناسبت شهادت جوادالائمه(ع) برای طلاب ریحانه‌النبی(س) شادگان به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست لیلا ناصرزاده استاد مدرسه علمیه ریحانه‌النبی(س) ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام‌جواد(ع) به ساحت قدسی امام‌زمان(عج) و طلاب به بیان شمه‌ای از سیره تربیتی و اخلاقی امام‌جواد(ع) پرداخت و افزود: امام جواد زمانی به دنیا آمد که پدر بزرگوار ایشان امام رضا در معرض اتهام و شبهه پراکنی اطرافیان قرار گرفته بود، زیرا طبق روایات مذکور امام رضا تا سن چهل سالگی هنوز صاحب فرزند نشده بودند و از آنجایی که پیامبر فرموده بود، «خلفای امت من دوازده نفر هستند» در این دوران مسئله امامت امام رضا و هم مسئله استمرار امامت زیر سوال رفته بود لذا با ولادت امام جواد این مولود، به مولود مبارک معروف، که سبب مُهر خاموشی بر دهان فتنه گران در این باره شد.

وی ادامه داد: علم، درایت، فضل و کمال با وجود سن کم امام جواد در آن زمان سبب شده بود که مامون دختر خود ام‌فضل را به ازدواج آن حضرت در بیاورد تا به این امر مباهات کند زیرا خاصه و عامه به علم و درایت و فضل و کمال ایشان اعتراف می کردند.

استاد حوزه علمیه گفت: امام جواد(ع) در پاسخ به کسی که خواستار نصیحت بود فرمودند: سوره قدر را بسیار تلاوت کن و همیشه ذکر استغفار را بر لب داشته باش، دلیل ذکر این موارد توسط امام، اهمیت بالای سوره قدر و احتجاج به دشمنان اثبات ولایت است و دو دلیل ذکر دلیل بیان اهمیت ذکر استغفار هم به این دلیل بود که سبب مواظبت بر مراقبه نفس است که به صورت یک تلنگر برای انسان و بالاخص طلاب در راه تزکیه نفس این استغفار خواهد بود.

ناصرزاده در پایان با ذکر اهم بیانات رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت امام‌راحل(ره) افزود: در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو باید شخصی انتخاب شود که اصلح باشد این شخص هم باید اهل دیانت و هم جهت ارتقای کشور ادامه دهنده راه شهدای خدمت باشد.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha