نامزدهای انتخابات، اهدافشان توحیدی باشد

استاد حوزه علمیه قم گفت: امام‌خمینی(ره) فرمودند؛ اگر ۱۲۴ هزار پیامبر در کنار یکدیگر بودند، امکان نفوذ تخریب، اختلاف، توهین و... بین‌ آن‌ها ممکن نبود، کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری قرار است سکان هدایت کشور جمهوری اسلامی را در دست بگیرند، اگر متحد نباشند، تهمت بزنند، یکدیگر را تخریب و تحریف کنند، به درد ریاست جمهوری کشور نخواهند خورد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی‌ ماندگاری شب گذشته در محفل معارفی حرم بانوی کرامت، بیان کرد: عرفه به معنای جایگاه کسب معرفت است، اگر انسان خوشبختی و معرفت را مد نظر خود قرار دهد و به تعبیر امام‌صادق(ع) با جهل و نادانی که بزرگترین دشمن انسان است مبارزه کند، باید به چند عمل که مقدمه و نتیجه معرفت است، متعهد باشد.

وی ادامه داد: قبل از ورود به صحرای عرفه حجاج باید مُحرِم شوند، مُحرِم یعنی ثبت‌نام برای رسیدن به کسب معرفت‌الهی که به وسیله شناخت آن‌ چه که بر انسان حلال و حرام است، بدست می‌آید.

اولین قدم برای کسب معرفت، انجام واحبات و ترک محرمات است

استاد اخلاق حوزه افزود: اگر انسان واجبی مثل نماز، حجاب، روزه و... انجام دهد، کم کم معرفت آن مانند پاکی، حیا، دوری از گناه بدست می‌آورد، مُحرِم شدن یعنی اولین قدم برای تقید به انجام واجبات و ترک محرمات که جزئی از قاعده خداوند است.

دنیای توحیدی، میانبری به سوی معرفت‌الهی واقع می‌شود

وی مطرح کرد: دومین عمل حجاج بعد از احرام، طواف خانه خداوند است، یعنی انسان، موحد و یکتاپرستی خود را اثبات کند که مطیع و بنده مطلق خداوند است نه بنده پول، *، قدرت، شهرت و...، خانه خداوند مظهر توحید است و شانه چپ انسان به منزله دنیا و شانه راست، به منزله آخرت، که حجاج شانه چپ‌شان به سمت کعبه است تا اثبات کنند دنیای آن‌ها توحیدی است زیرا الدنیا، مزرعه الآخرة، اگر کاسبی، پوشش، خواب و خوراک و... توحیدی نباشد، آخرت هم توحیدی نخواهد بود.

ماندگاری اظهار کرد: مرحوم امام‌خمینی(ره) فرمود؛ اگر ۱۲۴ هزار پیامبر در کنار یکدیگر بودند، امکان نفوذ تخریب، اختلاف، توهین و... بین‌ آن‌ها ممکن نبود، کاندیدهای انتخابات ریاست‌جمهوری قرار است سکان هدایت کشور جمهوری اسلامی را در دست بگیرند، اگر متحد نباشند، تهمت بزنند، یکدیگر را تخریب و تحریف کنند، به درد ریاست جمهوری کشور نخواهند خورد.

اقتدا به امام، قدم سوم رسیدن به معرفت‌الهی است

وی افزود: حجاج بعد از طواف خانه خدا باید به مقام حضرت ابراهیم اقتدا و نماز به جا آورند، خداوند در آیه ۵۵ سوره مائده درباره اهمیت جایگاه امامت و ولایت، می‌فرماید؛ انما ولیکم الله ورسوله والذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة ویؤتون الزکاة وهم راکعون، ولی شما تنها خدا و پیامبر اوست و کسانی که ایمان آورده‌اند همان کسانی که نماز برپا می‌دارند و در حال رکوع زکات می‌دهند.

استاد اخلاق حوزه ادامه داد: مورد چهارم سعی بین صفا و مروه است، وَأَن لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعیٰ، نابرده رنج، گنج، میسر نمی‌شود، هرکس معرفت به خدا را می‌خواهد باید کار و تلاش کند.

وی مطرح کرد: مهم ترین راه معرفت که حجاج باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند و مورد پنجم مشعرالحرام است، در آن‌ مکان ریگ که به منزله سلاح است جمع‌آوری شده و به شیطان درون و بیرون پرتاب می‌شود، راه شناخت دشمن درون و بیرون شعور است، اگر پزشکی شعور داشته باشد، شرب خمر نمی‌کند، اگر رئیس جمهوری شعور داشته باشد، پشت میز نمی‌نشیند و به وضع مردم رسیدگی می‌کند.

ماندگاری در پایان گفت: آخرین مورد، قربانی کردن در مراسم حج، یعنی سربریدن آرزوها و سنگ زدن به هوس‌ها است که راه رسیدن به معرفت را هموار و انسان را از بلاها محفوظ نگه می‌دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha