نامزد اصلح کسی است که رابطه او با خدا، ولایت و مردم صادقانه باشد

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: نامزد اصلح کسی است که رابطه او با خدا، ولایت و با مردم صادقانه باشد و صادقانه بخواهد اسلام پیاده‌ شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، آیت‌الله محمود رجبی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه و رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگویی، درباره روش‌هایی که یک رئیس‌جمهور می‌تواند از اسلام و قرآن دفاع کند، اظهار کرد: هرچند در وظایف رئیس‌جمهور چنین وظیفه‌ای ذکر نشده است، ولی در اصل ۱۲۱ قانون اساسی که بیانگر سوگند و متن سوگندنامه رئیس‌جمهور است، پاسداری از مذهب رسمی و نظام اسلامی را به عهده می‌گیرد و خود را وقف خدمت به مردم می‌کند و خود را مسئول حراست از مرزهای نظام اسلامی از جمله مرز فرهنگی می‌داند و بر این موارد سوگند می‌خورد، آیت‌الله شهید رئیسی این سوگند را جدی گرفتند و به آن عمل کردند.

وی ضمن توصیه‌هایی به کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: بنده به‌عنوان یک طلبه و شهروند به نامزدهای ریاست جمهوری تأکید می‌کنم در صورت کسب آرای مردم این سوگند را همیشه مدنظر داشته و علاوه بر وظایفی که صریحاً بر دوش آنان در قانون اساسی نهاده شده است به مفاد و محورهای این سوگندنامه به‌طور کامل عمل کنند.

رئیس‌جمهور منتخب نسبت به فرهنگ اسلامی حساس باشد

رجبی ادامه داد: بهینه عمل کردن زمانی رخ می‌دهد که رئیس‌جمهور منتخب نسبت به فرهنگ اسلامی حساس باشد، تهاجمات را رصد کند، ظرفیت‌ها را دقیقاً شناسایی و به‌کار گیرد و در موقعیت‌های ملی و بین‌المللی در گفتمان‌سازی، برجسته‌سازی و دفاع از آن در برابر تهاجمات جدی باشد و آن را وظیفه دینی، ملی و بین‌المللی خود بداند.

وی درباره اهمیت مردمی بودن رئیس‌جمهور گفت: بی‌شک حضور در میان مردم، شنیدن سخن و دیدن درد و رنج آنان به‌صورت چهره به چهره، هم موجب درک دقیق و واقعی مشکلات جامعه و مردم می‌شود و هم مردم از دیدن رئیس‌جمهور در میان خود، مسرور و امیدوار می‌شوند و رئیس‌جمهور را از خود و مردمی می‌یابند و همین دیدارها تسلای دل محرومان خواهد بود.

رجبی درباره سیاست خارجی که دولت آینده باید در پیش بگیرد، بیان کرد: عزت، حکمت و مصلحت مبنای روابط بین‌الملل و خارجی نظام باشد؛ دفاع از مظلومان، محرومان و جبهه مقاومت از یک‌ سو و تأمین منافع ملی، رابطه دوستانه با کشور دوست و رابطه مقتدرانه با دولت‌های معاند، تعامل حکیمانه برای شناسایی، سوءگیری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌المللی برای تأمین مصالح نظام، مردم و محرومان عالم باید سمت و سوی سیاست خارجی رئیس‌جمهور منتخب باشد.

وی با بیان شاخصه‌های اخلاق در مناظرات گفت: شاخصه‌های اخلاق انتخابات همان شاخصه‌های اخلاق اسلامی است؛ پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: «من برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شدم»؛ باید توجه کرد ملت ما ملتی فهیم، بصیر و دارای رشد سیاسی بالایی است و زیبنده این ملت نیست که در مناظرات و سخنرانی‌ها و در ستادها و در میان طرفداران نامزدها شاهد تخریب باشیم؛ سخنان و نقد نامزدهای رقیب باید سنجیده، مؤدبانه، منصفانه، مستند، مستدل و به دور از گزافه‌گویی، افراط، تفریط، اهانت و تخریب باشد.

رجبی با دعوت از مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی‌ بیان کرد: بی‌شک هر انسانی خواهان سعادت، خوشبختی و کاستن از کمبودها و مشکلات خود، خانواده، دوستان و ملت خود است و با رأی‌ ندادن قطعاً هیچ‌یک از اینها تأمین نمی‌شود، ولی با رأی دادن به نامزد اصلح در این مسیر گام برمی‌داریم. سابقه انتخابات ریاست‌ جمهوری در ۴۰ ساله نظام جمهوری اسلامی و انتخاب شهید آیت‌الله رئیسی گواه خوبی برای این مدعاست.

وی ادامه داد: همه دیدیم که چگونه شهید رئیسی در همان ماه‌های اول ریاست‌ جمهوری، کرونا را که هر روز جان تعداد زیادی از مردم ما را می‌گرفت و صدها و گاه هزاران نفر را مبتلا می‌کرد را ریشه‌کن کرد یا هزاران کارخانه تعطیل یا نیمه‌تعطیل را کاملاً فعال و برای کارکنان بیکار شده اشتغال‌زایی کرد، به‌گونه‌ای که برخی شهرها یا استان‌ها نیازمند وارد کردن نیروی‌ کار از خارج استان شدند؛ شهید جمهور تولید کشور را رونق داد و کشور را در تولید گندم به خودکفایی رساند و کارهای زیرساختی فراوانی انجام داد که متخصصان، آینده بسیار خوب و امیدبخشی را نوید می‌دهند.

شاخصه‌های نامزد اصلح را بشناسیم

رجبی درباره شاخصه‌های نامزد اصلح بیان کرد: نامزد اصلح کسی است که رابطه او با خدا، ولایت و با مردم صادقانه باشد و صادقانه بخواهد اسلام پیاده‌ شود؛ اسلامی که کارشناسان و مجتهدان طراز اول اسلام‌شناسی و در رأس آنان رهبر معظم انقلاب به‌عنوان مجتهد تمام‌عیار و ولی‌ فقیه قرار دارند، نه اسلامی که افراد غیرمجتهد و غیرمتخصص مدعی آن هستند؛ رئیس‌جمهور اصلح نظام اسلامی، نامزدی است که این حقیقت را فهمیده، به آن معتقد و در عمل به آن ملتزم است.

وی ادامه داد: شاخص دوم نامزد اصلح این است که منصب و دیگر سمت‌ها را فرصتی برای خدمت به مردم بداند و طبق سوگندی که می‌خورد خودش را وقف خدمت به مردم کند، تمام توان خود را در خدمت به مردم به‌کار گیرد و  درد مردم را درد خود بداند، در عمل وعده‌هایی که می‌دهد صادق باشد، مشکلات را درک کرده و برای هر یک طرح و برنامه داشته باشد.

رجبی یادآور شد: کاندیدای ریاست جمهوری باید بر وظایف رئیس‌جمهور اشراف داشته و بر سندهای بالادستی که باید در چارچوب آنها و براساس آنها کشور را اداره کند اشراف داشته و مسلط باشد و راهبردهای کلان اجرایی را بشناسد تا تحت‌تأثیر نظریات غربی و شرقی، نظریات و فرهنگ اسلامی را به محاق نبرده و تضعیف نکند.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha