انتخاب کنیم اما اشتباه نکنیم

باشد که با حضور حداکثری خود در ۸تیر ماه ۱۴۰۳، کسی را انتخاب کنیم که پیرو خط امام و ولایت و رئیس جمهور جهادی شهید بوده و درد انقلاب، کشور و دین داشته و زجر کشیده برای آرمان‌های اسلام و حافظ منافع ملی ما باشد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، پژوهشگر و فعال اجتماعی سیده‌فاطمه سیدمدلل‌کار به مناسبت ایام انتخابات ریاست‌جمهوری یادداشتی را ارسال کردند.

در یادداشت آمده است:

انسان به عنوان اشرف مخلوقات و موجودی که قرعه فال را به نام او زدند و بار امانت الهی را بر دوش او نهادند، و بنا شد که خلیفه الهی بر روی زمین باشد، در یک ویژگی نسبت به بقیه مخلوقات برتری دارد و آن ویژگی مرتبه بالای «اراده» به معنای قدرت انتخاب و امکان گزینش است.

بنابراین بحث انتخاب و گزینش، یکی از مهمترین ویژگی‌های انسان است که در تعیین سرنوشت نهایی او موثر است.

یکی از مهمترین انتخابها در حیات انسان انتخاب مربوط به حیات سیاسی و اجتماعی انسان است و در این مسیر انتخاب کاندید اصلح برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری در تعیین سرنوشت عمومی، اجتماعی و بین‌المللی بسیار مهم است و آن به دلیل گستردگی و اهمیت حوزه مسئولیتی آن است.

اکنون که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، توجه به ویژگی‌های این افراد و دقت در انتخاب فرد مناسب ضروری است. ولایت‌مداری، توانمندی و تخصص، قدرت تجزیه و تحلیل بالا و آگاهی از مسائل کشور و جهان، فعال و در میدان بودن، داشتن روحیه جهادی و شاید از همه مهم‌تر وقت‌شناسی و از دست ندادن کمترین فرصت در چهار سال ریاست جمهوری برای خدمت به مردم از ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح، خوب و دلسوز است که تمامی آن را در شخصیت والای شهید جمهور رئیسی به طور شاخص و به بهترین وجه مشاهده کردیم.

کاری نکنیم که با انتخاب اشتباه و فرستادن فردی ناآگاه و ناآشنا سرزنش فرزندانمان را به جان بخریم.

رئیس جمهور باید نسبت به جامعه ایرانی و جامعه جهانی و جامعه شهری و روستایی خود، بینشی بسیار عمیق داشته باشد. شناخت لازم از مسائل سیاسی و قدرت تعامل بالا و شناخت میدان از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح است، تا بتواند با پشتوانه محکم به حل معضلات و نواقص بپردازد و جامعه را روز به روز به سمت تعالی و پیشرفت و درادامه تمدن نوین اسلامی که هدف اصلی است پیش ببرد.

رئیس جمهوری که نتواند از حقوق مردم کشورش  به خوبی دفاع کند، نمیتواند فرد شایسته‌ای برای ملت خود باشد. امروز هر چه به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیکتر می‌شویم فضای انتخاباتی پرجوش و خروشی بر جامعه حکم فرما شده و مردم و مسئولان نظام برای خلق یک حماسه بزرگ و ملی دیگر خود را آماده می‌کنند.

در هر انتخاباتی رای دهندگان طبق معیار خاصی دست به انتخاب می‌زنند. وقتی که در مسیر انتخاب قرار میگیریم باید تمام بینش و توان علمی خود را به کار بندیم و از سر آگاهی دست به انتخاب بزنیم نه احساسات.

عقل حکم میکند که هر چه تاثیر انتخاب در زندگی انسان بیشتر باشد حساسیت و دقت بیشتری باید مد نظر قرار گیرد و در انتخاب خویش، شرایط و فاکتورهای علمی و کارشناسی بیشتری مدنظر قرار داده شود.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال 86 در جمع مردم یزد فرمودند: آنچه که من عرض میکنم ، در درجه اول حضور مردمی است، در درجه بعد که البته حائز اهمیت بسیاری است این هم، پیدا کردن فرد اصلح برا این جایگاه است.

آن کسانی که به وسیله شورای نگهبان صلاحیت آنان اعلام میشود این است که از حداقل صلاحیت برخوردار است. در بین این کسانی که اعلام میشوند افرادی هستند با صلاحیتهای بالاتر، افرادی هم هستند در سطح پایین‌تر. هنر ملت ایران این است که دقت کنند، نگاه کنند، بشناسند اصلح را، بهترین را انتخاب کنند.

برای شناختن کاندیدای اصلح راه‌های مختلفی است که در این یادداشت به بعضی از آنها اشاره میکنیم باشد که مفید واقع شده و به آن اهمیت داده شود.

راه اول: این است که خود انسان با تحقیق، سعی و تلاش، فردی را که دارای ملاک‌های ارزشی و شرایط لازم است از بین کاندیداها پیدا کرده و او را انتخاب نماید و ملاک‌های ذکر شده در بالا را تشخیص دهد.

راه دوم : اینکه اگر نتوانستیم تشخیص دهیم، بر طبق آیه قرآن (فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعملون ) عمل کنیم از اهل ذکر شامل علما، دانشگاهیان، فرهیختگان و اصحاب قلم و بیان، کسانی که مورد وثوق و مورد اعتماد و امین مردم بوده، و نفع و ضرر مردم را تشخیص میدهند پرسیده شود.

افرادی که میدانند چه کسی مصلحت نظام و مردم را تشخیص داده و به آن عمل میکند و چه کسی به نفع شخصی و ضرر مردم و عوام فریبی اهتمام می‌ورزد.

باشد که با حضور حداکثری خود در ۸تیر ماه ۱۴۰۳، کسی را انتخاب کنیم که پیرو خط امام و ولایت و رئیس جمهور جهادی شهید بوده و درد انقلاب، کشور و دین داشته و زجر کشیده برای آرمان‌های اسلام و حافظ منافع ملی ما باشد.

فردی که حضورش در مقام ریاست جمهور، مایه حفظ کرامت، عزت و آبروی جمهوری اسلامی ایران باشد و جامعه و کشور و ملت خویش را بیش از گذشته عزت بخشد.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha