جایگاه زن ایرانی قابل ستایش است

استاد دانشگاه ارمنستان با تاکید بر اینکه زنان در عین داشتن خانواده در ایران تحصیلات و مشاغل مختلفی هم دارند، گفت: آنها صرفاً برای پول کار نمی‌کنند، بلکه می‌خواهند برای جامعه مفید باشند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، نشستی با حضور دو تن از اساتید دانشگاه ارمنستان با موضوع نقش و جایگاه زن در اندیشه امام خمینی و در جامعه اسلامی‌ایران برگزار شد.

ایزابلا مرادیان استاد دانشگاه ارمنستان در این نشست ضمن اشاره به اینکه سفرش به ایران فرصتی بود تا بتواند جامعه واقعی ایران را از نزدیک ببیند، بیان کرد: در کشورهای مختلف من حرف‌های منفی در مورد ایران شنیده بودم که مردم ایران فکر بسته‌ای و رفتارهای غیر عادی دارند اما من دیدم که همه این‌ها دروغ است تا حدی که از اینکه زنان را در حوزه‌های مختلف فعال دیدم متعجب شدم.

وی افزود: برای من جالب بود که ایرانی‌ها رویدادهای مختلفی دارند که هنوز هم آن را در کشور حفظ شده است، در کشورهای اسلامی دیگر زن‌ها در شرایط خانم‌های ایرانی نیستند، من خانواده‌های پاکستانی را در فرودگاه لندن دیده‌ام که فقط سرپرست خانواده پاسپورت داشت و این در حالی است که زن‌های ایرانی به تنهایی سفر می‌کنند.

مرادیان در ادامه ابراز کرد: من به کردستان هم سفر کرده ام، زن‌ها در آنجا حوزه‌های مدرنی فعال هستند، این باور در کشور شما وجود دارد که زن‌ها جایگاه خاصی دارند و بسیار قابل توجه و قابل ستایش زیرا زن‌های ایرانی آزادند، من در ایران در خانواده‌های جوانی در کنار دیدم و مردانی که به همسران‌شان توجه می‌کردند این نشان می‌دهد که خانواده‌های ایرانی فضا و رابطه تنگاتنگی دارند در حالی که مثلاً در بلژیک این‌ها را کمتر دیده بودم، آن‌ها البته جامعه سالمندی دارند.

وی با تاکید بر اینکه ایران از جمله کشورهایی است که در آن نقش زن‌ها به نحو مطلوبی روشن شده است، مطرح کرد: زن‌ها در غرب سرباز می‌شوند و خیلی از کارهای سخت مردانه را انجام می‌دهند و خانواده خیلی مطرح نیست در ایران و ارمنستان ما شاهد هستیم که زنان در حوزه‌های مختلفی فعالند و در عین حال همسر، دختر، خواهر و مادر در یک خانواده باشند این تفاوتی است که با کشورهای غربی وجود دارد.

استاد دانشگاه ارمنستان گفت: من چنین قدرتی از ایران در ذهن نداشتم و برای من خیلی جالب بود که این لباس شما و این چادر را ببینم و ببینم که با همین پوشش احساس راحتی می‌کنید.

مرادیان در پایان خاطر نشان کرد: در ابتدا روح ما مهم است و بعد مشاغل ما. می‌توانیم خیلی کارها را انجام بدهیم ولی نباید فراموش کنیم که ما در درجه اول زن هستیم، من مدرک موسیقی و وکالت دارم و در حوزه مهاجرت هم فعالیت می‌کنم در تعداد محدودی از کشورها در جهان زن‌ها می‌توانند آنچه را که می‌خواهند انجام دهند ایران که تحت تحریم و محرومیت است اما دولت شما این امکان را فراهم کرده است. زن‌های مختلفی در ایران هستند که نه تنها ازدواج کرده‌اند بلکه تحصیلات عالی و مشاغل مختلفی می‌پذیرند. آنها این کارها را صرفاً برای پول انجام نمی‌دهند بلکه این بینش را دارند که باید برای جامعه مفید باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha