روز مباهله، روز بزرگ و استثنایی برای شیعیان است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، روز مباهله یک روز استثنایی و نشان دهنده بیان حقیقت و ابلاغ حقیقت است.

خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن، مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در گفت‌وگویی ضمن گرامیداشت بیست و چهارم ذی الحجه مصادف با روز مباهله، بیان کرد: همانطور که حضرت آیت الله خامنه ای(حفظه الله) در دیدار جمعی از طلاب و روحانیون در بیست و دوم آبان سال ۸۸ فرمودند، روز مباهله یک روز استثنایی و نشان دهنده بیان حقیقت و ابلاغ حقیقت است.

وی افزود: در این رویداد بزرگ، پیغمبر اکرم(ص) عزیزان خویش را وسط میدان آورد و این امر نشان از استثنایی بودن روز مباهله به جهت بیان اهمیت حقیقت است.

خانم عباسی ندوشن با اشاره به روز مباهله و بیان اینکه روز همبستگی و دوستی مسلمانان و مسحیان است، تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) با عزیزترین افرادش یعنی امیرالمومنین علی(ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) آماده مباهله شدند و این حرکت، دلیلی بر اثبات این موضوع و نشان دهنده تلاش ایشان در راستای ایجاد و تقویت همسبتگی و اتحاد بین مسلمان و مسیحیان است.

وی در ادامه تشریح کرد: بدون شک این اتفاق بزرگ در بین مسلمانان، یکی از برجستگی های اهل بیت(ع) است که خداوند بار دیگر تاییدی بر جایگاه راستین و فضیلت آنان زد و آیه مباهله را نازل کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در پایان با تاکید بر الگو قرار دادن پیامبر(ص) در عرصه های زندگی، افزود: این هفته روزهایی را در پیش داریم که در تعیین سرنوشت انقلاب اثر گذار است، از مردم شریف ایران اسلامی، خواستارم که با تلاش و کوشش برای ایجاد اتحاد و همبستگی، اتفاق مبارکی را  دور دوم انتخابات رقم بزنند و دیگران را نیز دعوت به مشارکت و انتخاب اصلح کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha