مباهله، روز بازخوانی دوباره‌ اسلام است

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) گفت: روز مباهله، روز بازخوانی دوباره‌ اسلام توسط مسلمین برای رسیدن به بهترین نحوه‌ مسلمانی و روز اطمینان به حاکمیت تمدن اسلامی در آینده‌ تاریخ است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، همزمان با سالروز مباهله نشست فرهنگی با حضور کادر و تعدادی از اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک، با سخنرانی خانم منصوره حاج محمدحسینی برگزار شد.

حاج محمدحسینی به معنای مباهله و واقعه تاریخی رخ داده در زمان پیغمبر(ص) و آیه ۶۱ سوره آل عمران که معروف به آیه مباهله شده است، اشاره و بیان کرد: روز مباهله؛ روزی است که خط اسلام اصیل برای بشریت به نمایش درآمد.

وی افزود: روز مباهله، روز بازخوانی دوباره‌ اسلام توسط مسلمین برای رسیدن به بهترین نحوه‌ مسلمانی و روز اطمینان به حاکمیت تمدن اسلامی در آینده‌ تاریخ است.

مدرسه علمیه الزهرا(س) ادامه داد: مباهله سند افتخار شیعه و در کلام معصومین(ع)، روز جلوه‌گاه حقانیت اسلام در برابر کفر است.

وی به حدیثی از پیامبر(ص) در مورد حضرت علی(ع) اشاره کرد که می‌فرمایند: "برای هر پیامبری، صاحب سرّی است و صاحب سرّ من علی‌بن‌ابیطالب است" و نیز داریم که فرمودند: "عَلِیُّ نفسی و اَخی، علی همان جان و نفس من و برادر من است".

 حاج محمدحسینی ضمن بررسی تاریخی آیه مباهله و بازتاب‌های مباهله در اثبات حقانیت پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع)، به بیان شبهات در این زمینه پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha