تجلی نمادهای ایرانی در جشنواره تن‌پوش نور

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: طرح‌های ارائه شده در جشنواره تن‌پوش نور برگرفته از محتواهای ادبی، فرهنگی و سنتی ایران اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، انسیه خزعلی در حاشیه برگزاری جشنواره ایرانی اسلامی تن‌پوش نور که از روز دوشنبه ۱۱ تیر در تالار ایوان ری در حال برگزاری است، بیان کرد: طرح‌ها و المان‌های پوشاک ارائه شده در این جشنواره عمدتا برگرفته و تداعی‌گر بخشی از موضوعات ادبی، فرهنگی و سنتی ایران است.

وی با اشاره به اینکه در پایان از برگزیدگان جشنواره تن‌پوش نور تجلیل به عمل می‌آید، افزود: امید است با پشتیبانی از طراحان مد و لباس و فعالان در زمینه طراحی و تولید پوشاک اسلامی برای بانوان، شاهد پیشرفت در این عرصه و استمرار در برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست باشیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تاکید کرد: با توجه به اینکه تولیدات در حوزه مد و لباس تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، این وزارتخانه برنامه‌هایی را با هدف پشتیبانی از فعالان این حوزه و تولیدکنندگان در برنامه خود دارد.

خزعلی ادامه داد: همچنین اقدام مشترکی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارگروه مد و لباس با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه چگونگی نوع پوشش و انتخاب لباس در خانواده به ویژه پوشاک مناسب بانوان که با فرهنگ جامعه سنخیت و مطابقت داشته باشد، در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: با حمایت از طراحان و ابداع‌گران تن‌پوش لباس متناسب با پیشینه فرهنگی و مذهبی کشورمان بتوان تولیدات در خور شأن و مناسبی را در سطح خانواده و اجتماع و محیط‌های مختلف عرضه و ارائه کرده و در این باره فرهنگسازی کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha