خانواده‌ مأنوس با فضائل معنوی، بستر رویش نسل‌های اثرگذار انسانی قرار می‌گیرد

کارشناس خانواده گفت: خانواده‌ای که مأنوس با فضائل معنوی، عاطفی، روحی و روانی باشد، بستر رویش نسل‌های اثرگذار انسانی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، فاطمه حسن‌زاده، کارشناس خانواده در گفت‌وگویی با تأکید بر خانواده به عنوان رکن اصلی نظام اجتماعی و معرف سبک و نوع زندگی در سبک زندگی اسلامی، بیان کرد: خانواده خود ساخته و دارای فضایل عالی انسانی، قلمرو اجتماع را با سبک زندگی معنوی شکل داده و می‌پروراند.

وی ادامه داد: خانواده‌ای که مانوس با فضایل معنوی، عاطفی، روحی و روانی باشد، بستر رویش نسل‌های اثرگذار انسانی قرار می‌گیرد و به تربیت نسلی پاک و حامل فضائل منجر گردیده و هر یک از فرزندان در این نهاد مقدس، به شخصیت‌هایی والا تبدیل می‌گردند.

کارشناس خانواده با اشاره به اینکه خانواده و جایگاه آن به قدری رفیع و پرمنزلت است که در منابع دینی بنایی با شکوه‌تر و رفیع‌تر از ازدواج و تشکیل خانواده نزد خداوند تصویر نگردیده، افزود: آنچه به شکوه و رفعت این بنا که با سرشت  و محبت شکل گرفته می‌افزاید و سبب می‌شود تا ارکان و اجزایش در پیوند با یکدیگر به آن زیبایی و جلا بخشد و به اهداف متعالی‌اش دست یابد اخلاق است؛ لذا خانواده‌ای که در آن اخلاق و فضایل اخلاقی ظهور و بروز یابد و مایه پیوند اعضای آن گردد همواره از تندباد حوادث و طوفان‌های ویرانگر در امان خواهد ماند و اهل خود را به سامان خواهد رساند.

وی همچنین افزود: ازدواج و تشکیل خانواده یک پیمان مبارک و مقدس و سنت دیرینه‌ای است که در میان تمام اقوام و ملل برای یک زندگی مشترک وجود داشته است، مهم‌ترین رکن ازدواج به دست آوردن آرامش و امنیت به عنوان نیاز اصلی و حیاتی انسان به شمار می‌رود.

حسن‌زاده افزود: نکته بسیار مهم در امر ازدواج و تشکیل خانواده، آرامش، تکامل، رشد سلامت و امنیت فرد در دنیا، تامین و پاسخ به غریزه طبیعی نیازهای جنسی است.

کارشناس خانواده در ادامه بیان کرد: ازدواج و بنای خانواده مقدس‌ترین، راحت‌ترین و ارزشمندترین اقدام انسان برای آرامش جسم و روان و خط بطلان بر تمام انحرافات و بی بندوباری‌ها است، ارزشمندترین الگوی زندگی برای ما مسلمانان در تشکیل خانواده پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) است.

حسن‌زاده در ادامه گفت: محیط خانه، مکتب انسان سازی است و در آن زن و مرد می‌توانند بسیاری از فضائل را کسب نمایند و از سویی رذائل فراوانی را از خود دور سازند، با هر ازدواجی که صورت گیرد، دو جوان راه خود را برای نزدیکی به خداوند هموارتر ساخته‌اند و وعده‌های شیطان را به یأس و ناامیدی مبدل کرده‌اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در امر مقدس ازدواج دو نوع جهاد شوهرداری نیکو برای زنان و کار و کوشش مردان برای زن و فرزندان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha