ساختار ارزشیابی اساتید اصلاح می‌شود

رئیس اداره ارتقاء و ارزیابی اساتید گفت: ارزشیابی عملکرد و مدل‌های سنجش آن، به دلیل نقش سازنده در بهبود کمی و کیفی نتایج و خروجی منابع انسانی برای اساتید و مدیران تصمیم‌ساز آموزشی امری راهگشاست و اصلاح این امر با جدیت و به صورت کیفی دنبال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، صدیقه سیدتاج‌الدین اظهار کرد: ارزشیابی یک فرایند نظام‌مند، حاصل تحلیل ترکیبی از اطلاعات به دست آمده از دو یا چند منبع شایسته و متناسب توام با داوری است که برای سنجش میزان تحقق اهداف انجام می‌گیرد. 

رئیس اداره ارتقاء و ارزیابی اساتید بیان کرد: ارزشیابی عملکرد و مدل‌های سنجش آن، به دلیل نقش سازنده در بهبود کمی و کیفی نتایج و خروجی منابع انسانی، برای خود ارزشیابی شونده‌ها(اساتید) و افراد دیگر(مدیران و تصمیم سازان آموزشی) راهگشا است. 

وی تشریح کرد: ارزشیابی عملکرد هر فرد بر اساس مسئولیت‌های نقشی سازمانی او تعریف می‌شود و متخصصین این علم از میان روش‌های متداول ارزشیابی عملکرد، (خود ارزیابی، چک لیست رفتاری، هدف سنجی، مقیاس رتبه‌بندی و بازخورد ۳۶۰ درجه‌ای) مدل بازخورد ۳۶۰ درحه‌ای را دارای اولویت معرفی می‌کنند.

رئیس اداره ارتقاء و ارزیابی اساتید تاکید کرد: بر این اساس برای نیل به پیاده‌سازی روش مطلوب در ارزشیابی عملکرد اساتید، ارزشیابی در سطوح چهارگانه که شامل خود ارزیابی اساتید، ارزشیابی طلاب از عملکرد اساتید، ارزشیابی معاون آموزش استان از ارزشیابی ‌های مدیران مدارس و طلاب نسبت به عملکرد اساتید می‌شود؛ با جدیت و به‌صورت کیفی اجرا خواهد شد. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha