نخستین نماهنگ مشترک کودکان ایران و بوسنی و هرزگوین تولید شد

نخستین نماهنگ مشترک کودکان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین با عنوان «کودکان قوی ترین ارتش هستند» تولید و از تلویزیون‌ بوسنی و هرزگوین پخش شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نماهنگ «کودکان قوی ترین ارتش هستند» به همت رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین و با همکاری گروه سرود کودکان بوسنی و هرزگوین «پرینسس کروفنه»، گروه سرود «یاران مهدی» از ایران، کالج فارسی-بوسنیایی و دفتر نمایندگی صدا و سیمای ایران در بوسنی و هرزگوین در دو کشور تولید شده است.

شعر این نماهنگ، سروده ولیمیر ولیو میلوشویچ، یکی از معروفترین سرودهای کودکان در منطقه بالکان است که از دوره یوگسلاوی سابق تاکنون در همه مدارس به کودکان آموزش داده می‌شود و چند نسل از مردمان این منطقه با آن آشنایی دارند. ویژگی این سرود انتقال روحیه خودباوری، مقاومت و میهن دوستی به نسل نو است.

این سرود به زبان فارسی ترجمه شده و کودکان دو کشور در قالب نماهنگ «کودکان قوی ترین ارتش هستند» مشترکا آن را اجرا کردند.

این سرود در دو کشور ایران و بوسنی و هرزگوین تصویربرداری شده و در قالبی حماسی، پیام دوستی دو ملت را از زبان نسل آینده ساز جامعه دو کشور منتقل می‌کند.

پخش این نماهنگ در آستانه ۱۱ جولای، روز یادبود نسل کشی سربرنیتسا، تأکیدی دوباره بر دوستی عمیق دو ملت ایران و بوسنی و هرزگوین و تأکید بر اهمیت برقراری صلح و دوستی در سراسر جهان است.

این نماهنگ روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه از تلویزیون ملی بوسنی و هرزگوین پخش شد و شبکه کودک تلویزیون حیات شاخص ترین تلویزیون خصوصی بوسنی و هرزگوین نیز طی روزهای ۱۹ و ۲۰ تیرماه آن را پخش خواهد کرد.

دانلود نماهنگ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha