حجاب به حفظ جایگاه و رشد زن در رسیدن به کمال عفت کمک می کند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: حجاب یک موضوع مهم و مورد توجه از قبل اسلام تاکنون است که به حفظ جایگاه و رشد زن در رسیدن به کمال عفت کمک می کند.​​​​​​

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، راضیه عباسی ندوشن، مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در گفت‌وگویی بیان کرد: موضوع عفاف و حجاب یکی از ارزنده ترین نمادهای فرهنگی اجتماعی در تمدن ایرانی اسلامی است که پیشینه آن نیز به قبل از اسلام می رسد اما بعد از اسلام، بیشتر مورد توجه مسلمانان قرار گرفت.

عباسی ندوشن افزود: حجاب مظهر عفاف و یکی از مهم ترین ارزش ها در دین مبین اسلام است که به زن جایگاه و عزت می دهد و او می تواند در جامعه با حفظ جایگاه انسانی خویش، نقش فعال، مفید و سازنده داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب از مسائل مورد توجه خداوند متعال در قرآن است؛ به طوری که در چندین آیه از آیات نورانی قرآن کریم به مسئله حجاب و عفاف پرداخته شده است؛ برای نمونه در آیه ۵۳ سوره احزاب به معنای اصطلاحی حجاب اشاره شده است، از این آیه به جهت استفاده شدن واژه حجاب در آن، آیه حجاب گفته می‌شود.

عباسی ندوشن با بیان اینکه حجاب و عفاف مسئله ای واجب و مهم است که باید مورد توجه ویژه مبلغین قرار گیرد، به فعالیت های فرهنگی تبلیغی صورت گرفته توسط مبلغان اعم از اعزام استاد به صدا و سیما برای برنامه های رادیویی و تلویزیونی پیرامون عفاف و حجاب و زیست عفیفانه، برگزاری کارگاه های تخصصی پیرامون عفاف و حجاب و پاسخ به شبهات آن، برپایی غرفه لب ساحل و روشنگری پیرامون عفاف و حجاب و مشاوره زیست عفیفانه، اجرای رزمایش فرهنگی جمعه تا جمعه بسیج طلاب، فعالیت مجازی و تبلیغ نوین طلاب پیرامون عفاف و حجاب، کرسی آزاداندیشی پیرامون حجاب بر طبق آیه ولا یبدین زینتهن الا ما ظهر منها، برپایی نمایشگاه زن ستم تاریخی، ستم برابری توسط طلاب در خوابگاه دانشجویی و... اشاره کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در پایان تصریح کرد: بدون شک حجاب یک موضوع مهم و مورد توجه از قبل از اسلام تاکنون است که به حفظ جایگاه و رشد زن در رسیدن به کمال عفت کمک می‌کند.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha