زنان عاشورایی معیار فرهنگ حجاب و عفاف هستند

فرمانده بسیج اساتید و نخبگان مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان گفت: بدون شک زنان عاشورایی را می‌توان معیار فرهنگ حجاب و عفاف نامید.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم نرگس مهیاپور فرمانده بسیج اساتید و نخبگان مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) گرگان در مراسم دهه اول محرم که در مؤسسه قرآنی این مدرسه و در جمع شماری از بانوان برگزار شد، گفت: نهضت عاشورا برای احیای ارزش‌های دینی بود، امام حسین(علیه‌السلام) و زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) و دودمان رسالت، هم با سخن و هم با نحوه عمل خود یادآور این گوهر ناب گشتند.

وی زنان عاشورایی را معیار فرهنگ حجاب و عفاف نامید و افزود: بانوان حریم اباعبدالله(علیه‌السلام) در هیچ جای حادثه عاشورا و اسارت اجازه ندادند که به حجاب آنان تعرضی صورت گیرد و آنجایی که دشمن حجاب از سر برخی از آنان می گرفت به هر طریقی تلاش می کردند در معرض دید نامحرم قرار نگیرند.

فرمانده بسیج اساتید و نخبگان مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان خاطرنشان کرد: زنان و دختران امروز جامعه باید به این مسئله توجه کنند که اهل ‌بیت امام حسین(علیهم‌السلام) چه قدر به مسئله حجاب و پوشش اسلامی اهمیت می‏ دادند و حتی در حال اسارت، خود را مقید به این مهم می‏ دانستند.

خانم مهیاپور اضافه کرد: در جامعه امروزی یکی از معروف‌هایی که باید احیاء کرد تا بتوان جامعه را به سوی جامعه مهدوی و ظهور امام زمان(عجل‌الله) هدایت کرد، حجاب و عفت زنان و غیرت مردان ماست که باید در اولویت همه کارهای فرهنگی قرار گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: عاشورا و ایام عزاداری‌ سیدالشهداء باید فرصتی برای ترویج فرهنگ عاشورا و تبیین درس های حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) برای بانوان جامعه باشد و از پرداختن به ظواهر برنامه های سوگواری و عزاداری و حضور بی قید و شرط در خیابان ها پرهیز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha