مرحله دوم دوره تخصصی «زن و خانواده» در لبنان پایان یافت

مرحله دوم دوره تخصصی «زن و خانواده» با محوریت زن و خانواده در اندیشه امام خامنه‌ای، فرهنگ و تمدن غرب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با همکاری معاونت فرهنگی حزب‌الله، مرحله دوم دوره تخصصی «زن و خانواده» را با حضور اساتید، طلاب حوزه علمیه به همراه خواهران تشکل‌ها و مؤسسات تربیتی و رسانه‌ای زنان و فعالان عرصه‌های زنان، خانواده، آموزش و رسانه برگزار کرد.

این دوره به مدت چهار روز به طول انجامید و شامل ۲۰ جلسه آموزشی بود که شامل عناوین مختلف تحت عنوان اصلی زن و خانواده در اندیشه امام خامنه‌ای(مدظله العالی) می‌شود.

مراسم افتتاحیه این دوره با حضور سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان برگزار و عناوینی چون زن و خانواده در اندیشه امام خامنه‌ای، زن و خانواده در فرهنگ و تمدن غرب و زن و خانواده در نظام جمهوری اسلامی ایران ارائه شد.

در سومین روز دوره، کتاب «زن به زبان قرآن» تألیف مجید دهقان با حضور خواهران به همراه نمایشگاهی از جدیدترین سری کتاب‌های حضرت امام خامنه‌ای در حوزه زنان، رونمایی و امضا شد.

این دوره‌ که با گفت‌وگویی کارگاهی درباره فعال‌سازی مکانیسم‌هایی برای تطبیق معارف دوره در مؤسسات جامعه شیعه لبنان بود، پایان یافت.

در آخرین روز دوره، لیستی از نظرات و پیشنهادهای مرتبط با مسأله زن و خانواده به شیخ علی دعموش، معاون فرهنگی حزب‌الله ارائه شد که ایشان طی یک سخنرانی بر این توصیه‌ها تأکید و به مسایل مطرح شده ابراز علاقه کرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت خانواده در استقرار روحی و روانی انسان، برای تلاش در مسیر پیاده سازی این ایده‌ها و پیشنهادات اعلام آمادگی کرد.

در ادامه، گواهی مشارکت در دوره به همه شرکت کنندگان اهدا شد. شیخ علی دعموش نیز به نشانه سپاس و وفاداری حزب‌الله، لوح افتخاری به مجید دهقان تقدیم کرد.

همچنین، مجید دهقان از مرکز ارشاد خانواده سکن به مدیریت خانم امیره برغل که با حضور اعضای «مرکز هدایت رفتاری و اجتماعی امان» به مدیریت خانم سحر مصطفی و خانم نرگس امانی، همسر سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان همراه بود، بازدید کرد.

دهقان به موضوع نقش مرد در خانواده در اندیشه امام خامنه‌ای به غیر از وظیفه‏ معیشتی، پرداخت و در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

پژوهشکده المعارف الحکمیه به مدیریت شیخ شفیق جرادی در سمیناری، میزبان مجید دهقان بود که طی این نشست در حضور جمعی از اساتید نخبه پژوهشگران حوزه اندیشه و فلسفه، اساتید مؤسسه و جمعی از طلاب و حوزویان با عنوان «واقعیت فلسفه دین در جمهوری اسلامی» به ایراد سخنرانی پرداخت.

در جریان برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده در لبنان، مجید دهقان در رادیو النور میزبان حضور یافت تا درباره موضوع کتاب خود که در دوره «زن و خانواده» با عنوان «زن در زبان قرآن» رونمایی شده بود، صحبت کند.

بازدید از حوزه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) و گفت‌وگو با مدیران هیأت‌های مختلف حوزه علمیه و نخبگان علمی این حوزه، حسن ختام برنامه‌های حضور مجید دهقان در لبنان بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha