استاد فلسفه گفت: اسلام که دین انسانیت، دین آزادگی و کاملترین دین است، حجاب کاملی را که لباس حضور اجتماعی زن است هدیه می دهد، تا خود آزادانه در اجتماع در پی اهداف والای انسانی باشد و همچنین دیگران آزادانه و بدون اینکه اسیر زیبایی او باشند به خواسته های انسانی خود دست پیدا کنند، در نتیجه باید گفت حجاب عین آزادی است.
به گزارش پایگاه خبری رسانهای حوزههای علمیه خواهران، سمیه جان زمینی استاد فلسفه بیان کرد: انسان موجودی اجتماعی است، و هر انسانی دارای امیال، خواسته ها و آرزوهایی است، آزادی در یک دیدگاه یعنی انسان برای رسیدن به امیال و خواسته هایش مانعی نداشته باشد اما وقتی در اجتماع قرار می گیرد این امیال و خواسته ها با دیگران تزاحم و تداخل پیدا می کند و گاهی مقهور خواسته های دیگران قرار گرفته و به خواسته های خود نمی رسد.
وی ادامه داد: عقل حکم میکند برای اینکه همه انسان ها در مداری یکسان و امن، به خواسته ها و آرزوهای خود برسند قانون وضع کند و برای اجرای آن مجری قرار دهد تا یک بستر آرام و امن برای همه ی افراد جامعه مهیا شود و مردم آزادانه برای خواسته های خود تلاش کنند.
جان زمینی افزود: کسی که زورش بیشتر است حق دیگران را نگیرد، یا کسی که زیباست و دارای جاذبه های جنسی است با خودنمایی در سطح جامعه آرامش مردان و زنان دیگر را نگیرد و بگذارد مردم آزادانه به اهداف انسانی خود برسند، تمام جوامع بشری، برای پوشش جامعه خود، قانون وضع می کنند و آن را اجرا می نمایند زیرا پوشش مردم بر افراد جامعه اثر دارد.
وی اظهار کرد: ایرانیان با فرهنگ قبل از اسلام نیز این حکم عقلی را در جامعه ایرانی اجرا می کردند و زنان از پوشش چادر و روبند استفاده می کردند و این مطلب در گزارشات جهانگردان غربی با جزئیات منعکس شده است.
استاد فلسفه ادامه داد: اسلام که دین انسانیت، دین آزادگی و کاملترین دین است، حجاب کاملی را که لباس حضور اجتماعی زن است هدیه می دهد، تا خود آزادانه در اجتماع در پی اهداف والای انسانی باشد و همچنین دیگران آزادانه و بدون اینکه اسیر زیبایی او باشند به خواسته های انسانی خود دست پیدا کنند، در نتیجه باید گفت حجاب عین آزادی است.
وی افزود: عفاف یعنی تقوا، یعنی پرهیز، عفاف در رفتار، عفاف در گفتار، عفاف در پوشش، همه یعنی وقتی میل به رفتار خلاف، میل به گفتار زشت و تحریک برانگیز داری، یا میل به خودنمایی و جلب توجه داری، آن را کنترل کنی و عفت بورزی. در طبیعت و سرشت زن، زیبایی و میل به خودنمایی از جانب پروردگار قرار داده شده و آن را برای همسرش باید خرج نماید.
جان زمینی در پایان گفت: یک زن عفیف که در جامعه آن زیبایی و آن میل به جلوه گری را محدود می نماید، یک انسان با اراده و سالم است که در رفتار اجتماعی خود دقت دارد، برنامه دارد و می داند این جسم و زیبایی حتما روی دیگران اثر دارد، پس در برابر پروردگارِ ناظر بر اعمالش، در برابر سرزنش انسان هایی که آزادی در اجتماع حق آنها بود، در برابر خودش که اسیر تن نبودن حق اوست، انصاف به خرج می دهد، حیا می کند، پرهیز می کند و تقوا پیشه می نماید، نمی شود پرهیز نکنی و ادعای عفت داشته باشی زیرا دقیقا عفت یعنی پرهیز.
وی ادامه داد: شعار آزادی اگر به معنای هرج و مرج در رفتار و پوشش اجتماعی ما باشد، یعنی قانون جنگل که هر که زورش بیشتر باشد می ماند و هر که ضعیف تر، محکوم به نابودی است که این آزادی نیست ، شعار آزادی غرب، دعوت انسان ها به اسارت تن است، شعار آزادی غرب، واکنش حس حسادت آن هاست به جوامع عفیف جهان علی الخصوص جامعه عفیف ایرانی که این حسادت آن قدر شدید است که می خواهد زن، خانواده و جامعه ی پاک ایرانی را بسوزاند.
انتهای پیام/
نظر شما