مهمترین رسالت زن همسری و مادری است

مشاور و استاد حوزه علمیه خواهران گفت: مقام‌معظم رهبری در الگوی زن سوم در رابطه با نقش زن بیان می‌دارند که زن باید در اجتماع باشد و نقش پررنگی در اجتماع داشته باشد ولی به رسالت مادری و همسری او لطمه ای وارد نشود، پس مهمترین رسالت زن همسری و مادری کردن است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، معاونت فرهنگی مدرسه علمیه نورالزهرا(س) با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران و مرکز مشاوره طلوع نور؛ جلسه اول کارگاه تحکیم خانواده را با سخنرانی خانم دکتر مشهدی با حضور طلاب، مبلغین و اساتید برگزار کرد.

مشهدی در ابتدا اظهار کرد: در این دوره با عنوان دوره تحکیم خانواده به عبارتی دوره خانواده خوشبخت در سایه بینش توحیدی و یا به سوی بی نهایت مباحثی چون ارتباط موثر، تیپ شناسی و تکالیف زن و مرد که از مهم‌ترین عوامل در تحکیم و استحکام خانواده می‌باشد مطرح خواهد شد.

وی گفت: علت اینکه خانواده را در سایه توحید بررسی می‌کنیم چون بدون توحید و آگاهی به مسئله توحید مسئله ابتر است و به آن هدف و غایت که تکامل و تقرب است نمی‌رسیم.

این استاد حوزوی افزود: مقام‌معظم رهبری در الگوی زن سوم در رابطه با نقش زن بیان می‌دارند که زن باید در اجتماع باشد و نقش پررنگی در اجتماع داشته باشد ولی به رسالت مادری و همسری او لطمه ای وارد نشود، پس مهمترین رسالت زن همسری و مادری کردن است.

این مشاور خانواده در ادامه با اشاره به اینکه زن و مرد در انجام رسالت همسری چه کارهایی باید انجام دهند، بیان کرد: اولین رسالت آنان تامین نیازهای یکدیگر است.

وی گفت: در نتیجه با هدف تامین نیازهای همسر، اولویت تکامل و تقرب خود است زیرا خداوند دستور داده و من برای تقرب آن را انجام میدهم و زن و مرد باید غیر از رشد خودشان، یکدیگر را هم رشد دهند. نکته بعد تربیت فرزندان صالح است، قصد، تربیت نیست بلکه تربیت فرزندان صالح باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه به چند نیاز اساسی اشاره کرد و گفت: چند نیاز است که اساس است؛ اول نیازهای روانی و شخصیتی، دوم نیازهای جنسی، سوم نیازهای عاطفی و چهارم نیازهای معنوی، هر دو طرف باید نسبت به آن آگاهی پیدا کنیم و باید بدانیم درصد بسیاری از اختلافات عدم شناخت این نیازهاست.

مشهدی به چند مورد از نیازهای روانی مرد اشاره و بیان کرد: شناخت نیازهای طرف مقابل بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و موجب درک متقابل می‌شود و تذکر دادند که ریشه بسیاری از اختلافات زناشویی به دلیل عدم شناخت نیازهای طرف مقابل می‌باشد، پس شناخت نیازها خود از مهمترین راههای ارتباط موثر می‌باشد.

وی در پایان گفت: در زندگی زناشویی فراز و نشیب‌های زیادی وجود دارد ولی با انتقاد سازنده و با احترام می‌توان به حل آنها اقدام کرد. تشویق، قدردانی و تمجید نمودن یکدیگر از راه‌های بوجود آمدن یک ارتباط موثر و قوی با طرف مقابل خصوصا همسر می‌باشد.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha